پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۳

تقلای ترکیه برای جایگزینی ایران با روسیه

سه شنبه ۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب: 462901
در حالی که روسیه واردات مواد غذایی از ترکیه را محدود کرده است ۵۰ صادر کننده مواد غذایی، مبلمان و غذاهای دریایی ترکیه برای افزایش فروش کالاهای خود در ایران به تهران سفر کردند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه خبری ترکیش ویکلی خبر داد، ۵۰ صادر کننده مواد غذایی، مبلمان و غذاهای دریایی با همتایان ایرانی و مسئولان این کشور دیدار کردند تا در مورد فرصت های بیشتر همکاری در دوره پسا تحریم گفت و گو کنند. به گفته صادر کنندگان ترک، آینده روابط دو کشور کاملا امیدوار کننده است.

روسای ۳ اتحادیه صادراتی استانبول و نمایندگان این اتحادیه ها برای بحث در مورد نحوه افزایش حجم مبادلات تجاری با حدود ۱۰۰ شرکت ایرانی، به ایران سفر کردند. این هیئت حدود ۳۳ مذاکره دوجانبه در ایران داشت. برخی شرکت های ایرانی حتی پیشنهاد کرده اند که با شرکت های ترک تولید مشترک داشته باشند. نمایندگان بخش خصوصی ایران گفتند، امکان افزایش مجدد صادرات کالاهای ترک به ایران وجود دارد. ارزش صادرات ترکیه به ایران از حدود ۳.۵ میلیارد دلار به ۱.۵ میلیارد دلار در سال جاری رسیده که به اندازه سال ۲۰۱۱ بوده است.

زکریا مته، رئیس اتحادیه صادر کنندگان غلات، بنشن و دانه های روغنی ترکیه گفت: «لغو احتمالی تحریم های ایران موجب ایجاد فرصت هایی عظیم برای ما خواهد شد. ما اکنون اولین گام را برای افزایش روابط در دوره پساتحریم برداشته ایم. صادرات ما به ایران در سطح مطلوبی نیست. روابط دو جانبه ما به دلایل مختلف کاهش یافته، اما هرگز متوقف نشده است. اگر همه چیز بر اساس پیش بینی های ما پیش برود، ما می توانیم شاهد افزایش روابط باشیم.»

احمد گولک، رئیس اتحادیه صادر کنندگان مبلمان، کاغذ و محصولات جنگلی ترکیه نیز گفت، صادر کنندگان ترک باید از طریق اتخاذ استراتژی های مناسب بازاری، سهمی در بازار ایران به دست بیاورند.

وی افزود: «با لغو تحریم های ایران، شرکت های ما شانس گشایش مجدد فروشگاه هایی در بازار ایران را خواهند داشت. تعداد فروشگاه های ترک در ایران ممکن است در طی ۳ سال به لطف مزیت های متعدد موافقتنامه تجارت ترجیحی ایران و ترکیه به ۵۰۰ مورد برسد. برخی شرکت های ایرانی پیشنهاد فعالیت های تولیدی مشترک یا شراکت برای استفاده از برندهای ما را مطرح کرده اند. ما این پیشنهادات و فرصت های دیگر موجود در بازار ایران را ارزیابی خواهیم کرد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چــغــوک
ما هم نباید اجازه بدیم اگر دولتمردان ما " غیرت" دارن به خاطر داعش پروری مقامات انکارا و توهین های مردک اردوغان نباید بیشتر از این بازار ها رو از کالای ترکیه ای پر کنند!!
ما نیازی به واردات مواد غذایی نداریم ..
United States
اون وقت صادرات ایران به ترکیه چی میشه؟