سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱
۲
معاون اول قوه قضائیه در همایش دانشگاه سدی در برابر فتنه؛

ممنوع‌التصویری سران‌فتنه پابرجاست

دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب: 462707
معاون اول قوه قضائیه با اشاره به تلاش شدید آقای «م» یکی از سران فتنه برای طفره رفتن از دیدار با خود گفت: ممنوع‌التصویری سران فتنه کماکان به قوت خود باقی است.
به گزارش جهان به نقل از فارس،‌ حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه سخنان خود در چهارمین همایش دانشگاه سدی در برابر فتنه گفت:‌ من در زمان فتنه 88 وزیر اطلاعات بودم و در آن زمان اعلام کردم با آقای موسوی تماس بگیرند تا با او ملاقات کنم تا به نحوی موضوع را حل و فصل کنم. بر همین اساس درخواست کردم که دیدار در محلی نزدیک محل سکونت آقای موسوی انجام شود و زمان قرار را نیز پس از نماز مغرب و عشاء قرار دادم.
 
وی افزود: من بر اساس عادت زودتر از اذان مغرب در محل قرار حاضر شدم و پس از اقامه نماز ایشان تشریف نیاورند مدتی گذشت اما باز هم تشریف نیاوردند تا اینکه مشخص شد ایشان اعلام کردند که من زمانی نخست‌وزیر و نماینده امام بودم و با آقای اژه‌ای دیدار نمی‌کنم.
 
اژه‌ای تأکید کرد: در اینجا گفتم که ایرادی ندارد من به دیدار ایشان می‌روم تا شاید موضوع برای ایشان روشن شود ولی ایشان به تلفن‌ها پاسخ نمی‌دادند و من گفتم مجدداً‌ با تلفن‌های ایشان تماس منعقد شود ولی انها تلفن خانه و گوشی‌های خود را خاموش کرده بودند.
 
معاون اول قوه قضائیه خاطر نشان کرد: من در آن زمان وزیر اطلاعات بودم بنابر این گفتم که ایشان قطعا تلفن مخصوصی دارد شماره آن را پیدا کنید و به شخص من ارائه کنید که این اتفاق صورت گرفت و من شخصاً‌ با آن شماره تماس گرفتم و خود آقای موسوی تلفن را برداشت و من به ایشان گفتم که به منزل شما می‌آیم که ایشان بهانه می‌آوردند که زمان مناسبی نیست اما من تأکید کردم که من آمدم.
 
وی تأکید کرد:‌ در گفت‌وگو با ایشان عنوان کردم اگر در خصوص تقلب دلیل و مدرکی دارید ارائه دهید تا من به شما ثابت کنم که اشتباه می‌کنید ضمن اینکه قانون راه را باز گذاشته است و اگر معتقدید که تخلفی صورت گرفته به شما کمک می‌کنیم تا این موضوع مشخص شود و حتی از طریق قانون می‌توانیم انتخابات را باطل کنیم.
 
اژه‌ای گفت:‌اما برخلاف قانون به هیچ وجه نخواهید توانست انتخابات را باطل کنید و ما زیر بار نمی‌رویم.
 
معاون اول قوه قضائیه افزود: هیچکس فکر نکند که ما به ادعاهای ایشان پاسخ ندادیم و تلاش نکردیم تا موضوع برای آنها روشن شود چرا که بیشترین تلاش‌ها در این مسیر انجام شد و رهبری و مسئولان کشور با سعه صدر تمام تلاش خود را کردند تا اوضاع کشور بر هم نریزد.
 
وی ادامه داد: اگر به خواست شما و اعتراض شما شورای نگهبان به صورت تصادفی به یکی از اعتراضات شما رسیدگی کرد و رأی صندوق‌ها را شمارش کرد و باز هم اسم شما از صندوق‌ها خارج نشد، آیا اشتباه خود را می‌پذیرید، ایشان پاسخ منفی دادند در ادامه گفتم اگر انتخابات جدیدی برگزار شد و باز هم پیروز نشدید آن را می‌پذیرید که باز هم جواب ایشان منفی بود و بر همین اساس است که می‌توان گفت ایشان عامدانه کشور را به هم ریختند و اگر کسی عنوان جرم را بغی بگوید سخنی به گزاف نگفته است.
 
اژه‌ای تأکید کرد: ما به هیچ وجه ادعا نداریم که در کارهایمان کوتاهی نداشتیم و قوه قضائیه برای شناسایی تمام جرائم توانایی داشت و تمام متهمین دستگیر شدند و همچنین قوه قضائیه ادعا ندارد که تمام جرائم بازدارنده بوده است.
 
معاون اول قوه قضائیه تأکید کرد:‌دانشگاه‌ها به هیچ وجه نباید اجازه دهند که یک فتنه‌گر مطالبی را بر خلاف نظام و اصل نظام عنوان کند و در وهله اول دانشگاه، اساتید و دانشجویان باید جلوی وی را بگیرند تا مسائلی را که باعث ایجاد درگیری می‌شود پیشگیری کنند.
 
وی در خصوص ممنوع‌التصویری سران فتنه نیز گفت: دستور قضایی در خصوص منتشر نشدن تصاویر این افراد در رسانه‌ها به قوت خود باقی است و فرقی بین مکان‌ها وجود ندارد و اگر کسی تخلف کند قابل پیگرد است و چنانچه شما مشاهده کردید اطلاع دهید تا دادستان موضوع را پیگیری کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رحیم
قدرت همینه دیگه فعلا همه چیز دست شماهاست هرکاری دلتان میخواهد انجام میدهید وای به روزی که خدای نکرده .....
سیاوش
خنده داره. از قول ی آدم محصور حرف میزنه. خودش که زنده هست اگر راست میگی بگذارید خود آقای م.م حرف بزنه