پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
شرایط مهیا باشد در انتخابات شرکت می‌کنم

منشأ فساد از فدراسیون فوتبال است

دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 462622
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال را افراد دیگری هدایت می‌کنند و تصمیمات در داخل فدراسیون گرفته نمی‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمد دادکان در خصوص حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: اگر شرایط مهیا باشد و مسئولان حمایت کنند فوتبال از این حالت خارج شود، در انتخابات شرکت می‌کنم. 
 
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال اظهار داشت: فوتبالی که رئیسش را یکی انتخاب می‌کند، نایب‌رئیسش را فرد دیگری و دبیرش را شخص دیگری، نمی‌تواند موفق باشد. من به مافوقم احترام می‌گذاشتم اما استقلالم را حفظ می‌کردم. متاسفانه فدراسیون فوتبال را افرادی هدایت می‌کنند و به این ور و آن ور می‌کشند و تصمیمات در داخل فدراسیون گرفته نمی‌شود. 
 
وی تصریح کرد: مهمترین بحث ما تماشاگر است. وقتی تماشاگر نداریم چه چیزی را می‌خواهیم نشان دهیم؟ سال 1356 در بازی پرسپولیس و ملوان و برای خداحافظی همایون بهزادی 100 هزار نفر به ورزشگاه آمده بودند و الان برای بازی‌های ملی و بزرگ هم این تعداد تماشاگر نمی‌آیند. یکی از مسئولان می‌گفت بلیت گران است، راه دور است و هوا سرد اما اینها دلیل اصلی نیست. لیگی که پشت سر هم تعطیل می‌شود چه سودی برای تماشاگر دارد؟ فوتبالیست هم دوست دارد در حضور تماشاگران بازی کند تا هنرش را همه ببینند.
 
دادکان در پاسخ به اینکه برای رشد فوتبال چه کار می‌کنید، گفت:‌ اولین کاری که خواهم کرد آشتی با مردم است. خیلی‌ها می‌گفتند که دادکان برای حضور در انتخابات مجلس صحبت می‌کند اما همه دیدند در حالی که هر دو گروه مطرح کشور از من خواستند در انتخابات شرکت کنم من وارد این بحث نشدم و آنهای که این اتهامات را به من زدند گناه من را شستند. من ورزشی هستم و وارد سیاست نمی‌شوم.
 
وی در پاسخ به این سوال که  مشکل ورزش ما چیست، گفت: وقتی پول در 8 سال گذشته بدون برنامه وارد ورزش ما شد، توقعات را بالا برد و حالا باید این دولت تاوان آن تصمیم اشتباه را بدهد. ورزش کشور احساس کرد که باید پول مفت بگیرد. در فوتبالی که 400 میلیارد هزینه آن می‌شود و خروجی ندارد، مشکلات باعث عدم نتیجه‌گیری می‌شود. بی‌انضباطی مسئولان سابق وزارت ورزش باعث شد جنبه‌های مادی فوتبال بیشتر از فنی‌اش باشد. 
 
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در خصوص حضور گروهی در فدراسیون فوتبال و بردن پرونده‌ها گفت: قطعا منشأ فساد در فوتبال، فدراسیون است. مگر می‌شود فساد در جایی رخ بدهد و مسئولان و روسای آن در جریان نباشند؟ اگر با این بحث در فدراسیون برخورد می‌شد کار به اینجا نمی‌کشید.  در فوتبالی که دلالان و سایرین برای آن تصمیم می‌گیرند، مطمئن باشید که فساد در آن ادامه خواهد داشت. 
 
دادکان در خصوص تیم امید عنوان کرد: انشاءالله این بار به المپیک صعود خواهیم کرد و اگر این موضوع صورت نگیرد باید کارشناسی دقیقی در مورد آن انجام شود. 10 ماه بازیکنان این تیم و کادرفنی آن در کنار هم تمرین می‌کنند، بازی‌های تدارکاتی انجام می‌دهند، حتی بیشتر از تیم ملی بزرگسالان بازی تدارکاتی و اردو داشتند، نیمی از بازیکنان تیم بزرگسال در این تیم حضور دارند و نمی‌توان به این تیم، تیم بی‌تجربه‌ای گفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *