چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰
۱

حرکت اعتراضی نمایندگان مجلس به عدم تصویب یک لایحه

دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 462621
برخی نمایندگان مجلس در اعتراض به تصمیم دیروز نایب رئیس دوم مجلس در اعلام مغایرت لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری با قانون برنامه پنجم و نیاز به دو سوم رأی برای تصویب، از صحن علنی خارج شدند.
حرکت اعتراضی نمایندگان مجلس به عدم تصویب یک لایحه
به گزارش جهان به نقل از فارس، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل در اعتراض به تصمیم روز گذشته باهنر نایب رئیس دوم مجلس در اعلام مغایرت لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی با قانون برنامه پنجم و نیاز به دو سوم رأی برای تصویب، از صحن علنی مجلس خارج شدند تا نشست علنی امروز پارلمان از رسمیت بیفتد.

جلسه علنی صبح امروز مجلس در ابتدا با حضور ۲۱۲ نفر از وکلای ملت آغاز شد اما هم‌اکنون و لحظه مخابره این خبر عدد صحن علنی ۱۹۹ را نشان می‌دهد.

نمایندگانی از جمله احمد شوهانی، حلیمه عالی، میرقسمت موسوی، سیدباقر حسینی، افضلی‌فرد، حقیقت‌پور، پیرمؤذن و حاجی‌دلیگانی، جلسه علنی مجلس را ترک کردند.

ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس که ریاست صحن علنی را بر عهده داشت، خطاب به نمایندگانی که جلسه علنی را ترک کردند، گفت: آقایان لطفاً به صحن علنی بازگردند، این موضوع را در هیأت رئیسه مجلس بررسی می‌کنیم.

هم‌اکنون مجلس شورای اسلامی در حال بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس اعاده شده از شورای نگهبان است.چند ماده از این طرح باید برای تأمین نظر شورای نگهبان، اصلاح شوند.

ابوترابی‌فرد خطاب به نمایندگان مجلس گفت: با توجه به اینکه عدد مجلس مقداری لغزنده است، لذا از وکلای ملت درخواست می‌کنم سریعتر به مواد اصلاح‌شده این طرح رأی دهند.

گفتنی است در صورتی که عدد جلسه علنی به کمتر از ۱۹۴ نفر برسد، یعنی حتی اگر تابلو پارلمان عدد ۱۹۳ را نشان دهد، مجلس از رسمیت می‌افتد و رئیس جلسه تا مادامی که وکلای ملت به صحن علنی بازنگردند، نمی‌تواند رأی‌گیری کند.

در جریان رأی‌گیری برای طرح اعاده شده اصلاح قانون انتخابات مجلس از شورای نگهبان، عدد جلسه علنی به ۲۳۲ نماینده هم رسیده بود اما لحظه مخابره این خبر تابلو عدد ۱۹۹ را نشان می‌داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
این ها نمایندگان ملت هستند چرا می ذارن آمریکا با تصویب یک قانون به مردم ایران توهین کنه؟
اگر واقعا جرات دارند مثل همون قانون رو برای آمریکایی ها تصویب کنند.
بعد هم نماینده ی وزارت خارجه ی ما بگه منافاتی با برجام نداره.
چرا اینقدر آمریکا پرست شدند؟