جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

کارآفرینان: جریمه دیرکرد را لغو کنید

دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 462585
جمعی از کارآفرینان برتر ملی طی نامه ای به رئیس جمهور خواستار لغو جریمه دیر کرد شدند و بیان کردند:در شرایط رکودی موجود و فشار بانک ها خواستار اجرای نظام رتبه بندی اعتباری در نظام بانکی و اعطای تسهیلات آتی بر اساس رتبه های شفاف اعتباری هستیم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، برنامه پایش شب گذشته نامه جمعی از کارآفرینان برتر ملی را نشان داد که در آن کارآفرینان از جریمه های دیرکرد تسهیلات در شرایط رکودی موجود و فشار بانک ها گله مند و خواستار اجرای نظام رتبه بندی اعتباری در نظام بانکی و اعطای تسهیلات آتی بر اساس رتبه های شفاف اعتباری شده اند .

متن این این نامه که خطاب به رئیس جمهور است به این شرح است :

بسمه تعالی
حضرت حجه الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر روحانی
رئیس جمهور محترم و محبوب ایران اسلامی
سلام علیکم،

با تشکر و تبریک بابت دستاوردهای گرانقدر و تاریخی هسته ای دولت عزیز، مستحضر هستید که تولیدکنندگان کشور بابت رکود اقتصادی کم سابقه موجود تحت فشار شدیدی قرار دارند و در این شرایط برای استمرار تولید و تعدیل نکردن نیروی کار، با مشکلات کمرشکنی روبرو هستند.

انصاف حکم می کرد در این دوره تحریم های ناجوانمردانه خارجی و رکود سنگین داخلی، نظام بانکی با تولیدکنندگان هموطن همراهی می کرد و تاخیرهای محدود در پرداخت اقساط و بدهی کارآفرینان فعال ایرانی را نادیده می انگاشت، اما بانکهای کشور بدون ملاحظه فشارهای خارجی، تولیدکننده های ایرانی را با «جریمه های سنگین و غیرشرعی دیرکرد» تحت فشار مضاعف قرار داده اند و در موارد متعددی باعث تعطیلی تولید و بیکاری کارگران شریف شده اند.

اینجانبان به عنوان سربازان خط مقدم جهاداقتصادی و تولیدملی از حضرتعالی که همواره دغدغه حمایت از کار و سرمایه ایرانی را دارید، تقاضا می کنیم بانکهای کشور را مکلف بفرمایید تا رفع شرایط فورس ماژور فعلی، از سودهای مازاد خود چشم پوشی کرده و از وضع یا مطالبه جریمه دیرکرد از بنگاه های فعال کشور منع شوند.

بدیهی است، اجرای نظام رتبه بندی اعتباری در نظام بانکی و اعطای تسهیلات آتی بر اساس رتبه های شفاف اعتباری، انگیزه تاخیر در پرداخت دیون را درمیان بدهکاران بانکی به حداقل ممکن خواهد رساند و روابطی شفاف و ضابطه مند میان فعالان اقتصادی و نظام بانکی کشور برقرار خواهد کرد.
به تدابیر داهیانه رئیس جمهور عزیزمان همچنان امیدوار و خدای متعال را از این بابت شکرگزاریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *