چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

هند هم به «اس-۴۰۰» مجهز شد

شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب: 462216
دولت هند تصمیم دارد پس از خریداری پنج سامانه موشکی دفاعی «اس-۴۰۰» از روسیه آن‌ها را در مرزهای مشترک خود با پاکستان و چین مستقر کند.
به گزارش جهان به نق از تسنیم، دولت هند تصمیم گرفته تا پنج سامانه دفاعی «اس-۴۰۰» روسیه را از این کشور خریداری کند.

گفته‌ می‌شود استقرار این سیستم موشکی روسیه میلیاردها دلار هزینه خواهد داشت که ۳ سیستم از آن در مناطق مرزی هند با پاکستان و دو سیستم دیگر در مرزهای شرقی با چین نصب خواهد شد.

سیستم موشکی اس-۴۰۰ روسیه قابلیت هدف قرار دادن جنگنده، موشک و هواپیمای بدون سرنشین را تا مسافت ۴۰۰ کیلومتری دارا می‌باشد.

به گفته رسانه‌های هندی، مقامات دهلی‌نو و مسکو در حال مذاکراه در این باره هستند.

ناظران دفاعی هند دستیابی به این سیستم موشکی روسیه را «تغییر دهنده بازی» در منطقه می‌دانند.

علاوه بر این، دولت هند قرار است با فرانسه نیز توافقنامه خرید جنگنده «رافایل» را به امضا برساند که هزینه آن ۵ میلیارد دلار می‌باشد.

دولت هند علاوه بر روابط نزدیک و طولانی مدت با روسیه، روابط نزدیکی را با رژیم صهیونیستی نیز از سال ۱۹۹۲ میلادی برقرار کرده و روابط سیاسی و تجاری دو طرف به خصوص از زمان نخست وزیری «نارندرا مودی»، به سرعت گسترش یافته است.

رژیم صهیونیستی قصد دارد تا روابط تجاری خود با آسیا را گسترش دهد تا از این طریق صادرات کالاهای خود را افزایش دهد.

این استراتژی تل آویو در پاسخ به تحریم های احتمالی اروپا خواهد بود و هند نیز به دنبال دستیابی به فناوری‌های جدید نظامی برای ارتقای سطح قدرت خود می‌باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *