کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خانه‌هایی که سرخ شدند

28 آذر 1394 ساعت 11:30

زیباتر شدن دیوار خانه‌های مخروبه یکی از دلایل شهرداری نواحی مختلف تهران برای پاشیدن رنگ سرخ، کرم و سفید روی دیوار بیرونی خانه‌های قدیمی در شهر تهران است.


به گزارش جهان به نقل از مهر، علی خلیلی شهردار ناحیه ۳ منطقه ۷ تهران درباره اینکه چرا شهرداران نواحی مختلف شهر تهران از رنگ‌های سرخ، کرم و سفید استفاده کرده و این رنگ‌ها را روی دیوار خانه‌های قدیمی شهر می زنند به خبرنگار مهر گفت: دلیل ما زیبایی دیوارهای شهر است.

به این رنگ‌های پلاستیکی، پوشاننده می‌گوییم چون با هزینه کمی می‌توان نمای دیوارهایی که وضعیت مناسبی ندارند را با پاشیدن رنگ، زیباتر کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از خانه‌های قدیمی متروکه ای که نمای دیوارهای آنها به سمت خیابان است، وضعیت نامناسبی دارند ما بارها به مالکان آنها اعلام کرده‌ایم که فکری به حال دیوارهای زشت رو به خیابان کنند اما توجهی نداشته‌اند.

بنابراین این رنگ‌ها را به دیوارهایی زدیم که معمولا مالکی نداشته‌اند.

خلیلی بیان کرد: اگر بخواهیم این دیوارها را نوسازی کنیم هزینه زیادی می‌خواهد از سوی دیگر از رنگ‌هایی استفاده می‌شود که بتوان شعارنویسی‌ها و زشتی‌های این دیوارها را بپوشاند.

بنابراین تفاوتی نمی‌کند که این رنگ سفید باشد یا سرخ.

مهم این است که دیوار نوشته‌ها پشت آن رنگ پنهان شود.

وی درباره اینکه ممکن است برخی از این خانه‌ها در سالهای آینده شناسایی و در فهرست میراث ملی ثبت شوند گفت: معمولا این خانه‌ها برای ثبت توسط مالک پیگیری نمی‌شود.

با این حال این خانه‌ها را به سازمان میراث فرهنگی معرفی می کنیم.


کد مطلب: 462150

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/462150/خانه-هایی-سرخ-شدند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com