پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

نقش‌ایران در‌مبارزه با‌تروریسم‌از‌زبان یک غربی

شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 462117
یک دیپلمات سابق آلمانی حضور ایران در کنفرانس صلح سوریه را موفقیتی بزرگ نامیده تصریح کرد که بدون تهران مبارزه مؤثر با تروریسم ممکن نیست.
نقش‌ایران در‌مبارزه با‌تروریسم‌از‌زبان یک غربی
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، "یورگن چروبوگ" دیپلمات سابق آلمانی در گفتگو با رادیو آلمان با اشاره به ائتلاف اسلامی ــ عربی ضدترور متشکل از حدود ۳۴ کشور که به‌رهبری عربستان سعودی تشکیل شده است، از اینکه بالاخره طرف اسلامی ــ عربی هم در مبارزه با ترور مشارکت می‌کنند ابراز خرسندی کرده گفت: بدون تأثیر این کشورها ما نمی‌توانیم این مسئله را حل کنیم همان‌طور که نمی‌توانیم مسئله سوریه را حل کنیم.

وی در ادامه به مسئله اختلافات بین شیعه و سنی پرداخته گفت: این یکی از اختلافات بسیار مهم است که در آن نه‌تنها مسئله مذهب بلکه طبیعتاً همچنین مسئله قدرت و ادعای رهبری عربستان سعودی در این منطقه مطرح است.

این دیپلمات سابق آلمانی در ادامه با تأکید بر اینکه داعش هرگز دشمن اصلی عربستان سعودی محسوب نمی‌شود، گفت: برای عربستان سعودی به‌وضوح مسئله ایران مطرح است و همه اقداماتی که در عربستان سعودی شکل می‌گیرد در درجه اول علیه ایران است.

چروبوگ در ادامه با تأکید بر اینکه بدون تهران نمی‌توان به‌طور مؤثر با ترور مبارزه کرد، همچنین تصریح کرد که این یک موفقیت بزرگ است که در کنفرانس سوریه که تا به حال دو بار برگزار شده است ایران هم حداقل بر سر میز مذاکره قرار گرفته و برای اولین بار کنفرانسی برگزار می‌شود که در آن ایران و عربستان سعودی بر سر یک میز قرار می‌گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: ما به کار مشترک برای راه حل این اختلافات نیاز داریم.

این دیپلمات سابق آلمانی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: داعش یک خطر بسیار بزرگ برای منطقه، کشورهای منطقه، و با توجه به هجوم پناهندگان برای ما است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *