سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۱

سوء استفاده ترکیه از سوری‌ها در بازار کار

جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 461980
سازمان بین المللی کار روز پنج شنبه هشدار داد تقریبا همه پناهجویان سوری در بازار کار ترکیه با «دستمزد پایین و شرایط نامناسب» روبرو هستند.
به گزارش جهان به نقل از پرس تی‌وی، سازمان بین‌المللی کار اعلام کرد صدها هزار نفر از ۲.۲ میلیون پناهجوی سوری که از درگیری‌ها به ترکیه فرار کردند، با شرایط بد کاری در بازار کار این کشور مشغول هستند.

نومن اوزکان، مدیر دفتر سازمان بین‌المللی کار در ترکیه، گفت: «می‌توانیم بگوییم که تقریبا همه سوری‌ها در ترکیه به صورت غیررسمی با شرایط بد کاری و دریافتی کم روبرو هستند.»

وی همچنین گفت شرایط حمایتی کنونی برای پناهجویان سوری در ترکیه به مانند مجوز اقامت نیست و آنها نمی‌توانند درخواست مجوز رسمی کار کنند.

اوزکان گفت تنها تعداد کمی از پناهجویان سوری در ترکیه - حدود ۶۸۰۰ نفر - مجوز کاری دارند که این افراد با گذرنامه رسمی خود به صورت قانونی وارد خاک ترکیه شده‌اند.

سازمان بین المللی کار اعلام کرد در شهر شانلی اورفا در جنوب ترکیه، جایی که یک چهارم از جمعیت آن هم اکنون پناهجویان سوری هستند، یک سوم از سوری‌ها کمتر از حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند. ۲۷ درصد از کسب و کارهای این شهر از پناهجویان سوری به عنوان نیروی کار بهره می‌برند.

کنفدراسیون انجمن کارفرمایان ترکیه در گزارشی در ماه نوامبر اعلام کرد دست‌کم ۳۰۰ هزار نفر از مجموع ۲.۲ میلیون پناهجوی سوری در بازار کار ترکیه شاغل هستند.

در این گزارش آمده است «کودکان کار» در میان پناهجویان سوری در ترکیه بسیار زیاد هستند و شانس کودکان زیر ۱۸ سال برای یافتن کار نسبت به بزرگسالان بیشتر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Germany
خوب اینارو بیارید ایران با حقوق بالا استخدام کنید....!!