جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

۵۰۰ کودکی که از نعمت مدرسه محرومند

جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 461965
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در دیواندره گفته «در سطح ابتدایی در کردستان پوشش ۹۹.۷۷ درصدی داریم و تنها ۵۰۰[!] نفر در این سطح در مدرسه نیستند»، که اگر مقصود از «نبودن در مدرسه» محرومیت از تحصیل باشد، موضوع، قابل تأمل است.
به گزارش جهان به نقل از تابناک، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان امروز در مراسمی در دیواندره به عدم حضور ۵۰۰ کودک کردستانی سطح ابتدایی در مدرسه اشاره کرده است.

بنا به گزارش فارس، رشید قربانی با اشاره به نامطلوب بودن وضعیت کردستان در بسیاری از شاخص‌های آموزشی، گفته «در سطح ابتدایی در کردستان پوشش ۹۹.۷۷ درصدی را داریم و تنها [!]۵۰۰ نفر در این سطح در مدرسه نیستند،‌ اما در مقاطع بالاتر وضعیت اصلاً خوب نیست و در رده ۲۵ کشور قرار داریم».

وی خاطر نشان کرده «اگر بی‌سوادی را در رنج سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در نظر بگیریم کردستان ۷۰ هزار نفر بی‌سواد دارد که اگر تمام سنین را در نظر بگیریم این آمار به ۲۲۵ هزار نفر ارتقا پیدا می‌کند».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


قابل توجه مسئولین محترم؟؟؟