جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

پرداخت بدهی تامین اجتماعی به بیمارستان‌ها

پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۷
کد مطلب: 461771
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت ۴۵۰ میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی به بیمارستان ها خبر داد و گفت:‌ ۱۵۰۰ میلیارد تومان دیگر از بدهی های تامین اجتماعی طی دو هفته آینده پرداخت می‌شود.
 به گزارش جهان، مهر به نقل از خانه ملت خبرداد: علی ربیعی در خصوص پرداخت بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها، گفت:‌ بدهی بیمه‌ها به بیمارستان ها ناشی از چند دلیل است که مهم ترین آن شرایط نامناسب بودجه دولت است، زیرا دولت به موقع نتوانست به تعهدات خود نسبت به بیمه‌ها عمل کند.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود:‌ همچنین باید به این نکته تاکید کرد که بار مالی ناشی از ارزش نسبی خدمات پیش‌‌بینی ناپذیر بود، به عنوان مثال در ابتدا قرار بود که تنها ۵ میلیون نفر در جامعه بیمه شوند، اما پس از بررسی‌ها مشخص شد که اکثر افراد مراجعه کننده برای دریافت بیمه از کارگرانی هستند که در مشاغل غیررسمی فعالیت می کنند؛ بنابراین بیش از ۱۰ میلیون نفر بیمه شدند.
 
ربیعی تاکید کرد:‌ از این رو با توجه به عوامل گفته شده و همچنین بالارفتن قیمت‌ها و عدم پیش بینی افزایش قیمت‌ها و البته تعداد بسیار بیمه شدگان، بدهی بیمه ها به بیمارستان‌ها افزایش پیدا کرد، همچنین درگام اول تنها قرار بود که افراد بستری در بیمارستان ها تحت پوشش بیمه قرارگیرند اما بیماران سرپایی هم تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که باعث افزایش بدهی بیمه ها به بیمارستان ها شد.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه موضوع پرداخت بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها در دولت در حال پیگیری است، تصریح کرد:‌ به طور حتم بیمه تامین اجتماعی بدهی خود را صفرمی کند و دولت در طی ۲ هفته گذشته هزار میلیارد تومان از کل بدهی را پرداخت کرده است؛ البته تامین اجتماعی تاکنون ۴۵۰ میلیارد تومان پرداخت کرده و هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز طی دو هفته آینده پرداخت خواهد شد؛ بنابراین امیدوارهستیم که طرح تحول سلامت با موفقیت پیش رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *