جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱
آصفری:

واگذاری پالایشگاه خون غیرقانونی است

پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۵۲
کد مطلب: 461758
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به واگذاری پالایشگاه خون به بخش خصوصی گفت: علی رغم مخالفت دستگاه های امنیتی و نظارتی، وزارت بهداشت این مجموعه را واگذار کرده است.
به گزارش جهان، محمد حسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر با اشاره به واگذاری پالایشگاه خون تهران به بخش خصوصی گفت: متاسفانه وزارت بهداشت چوب حراج به بیت المال زده و در اقدامی توجیه ناپذیر خلاف سیاست های اقتصاد مقاومتی عمل کرده است.
 
وی افزود: این وزارتخانه پالایشگاه خون را با قیمتی معادل ۱۵۶ میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار کرده که این رقم تنها پول بخشی از زمین این مجموعه بدون در نظر گرفتن ساختمان و تجهیزات پالایشگاه است.
 
نماینده مردم اراک در مجلس ادامه داد: وزارت بهداشت این مجموعه را به بخش خصوصی واگذار کرده و به جای آن زمین دیگری را در محلی جدید برای ساخت پالایشگاه خون در نظر گرفته و ساخت پالایشگاه دوم را هم به بخش خصوصی واگذار کرده است.
 
آصفری گفت: پالایشگاه خون تهران که در مجاورت بیمارستان میلاد قرار دارد، به طور اقساط به فروش رسیده و تنها یک قسط از آن پرداخت شده است.
 
وی گفت: اعتباراتی که در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد رقم بسیار بالائی است که مجلس شورای اسلامی به طور جدی پیگیر اقدامات این وزارتخانه از جمله واگذاری پالایشگاه خون است.
 
نماینده مردم اراک در مجلس ادامه داد: علی رغم تاکید دستگاه های امنیتی و نظارت مبنی بر عدم واگذاری پالایشگاه خون به بخش خصوصی، وزارت بهداشت اقدام به فروش این مجموعه کرده است.
 
آصفری یادآور شد: مردم خون خود را رایگان اهدا می کنند اما با واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی، پلاکت های خون با هزینه های سنگینی در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


گوش شنوایی هست؟!! حضرات این موضوع با جان مردم سروکار داردارد. ترا به شرفتون قسم حداقل برای مردم چرایی فروش را توضیح دهید. اینجوری مردم از شک بخور بخور آقازادگان خارج میشوند. آیا گوش شنوا و وجدانی هست که خود را ملزم به پاسخگویی بداند؟