جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
هفته پانزدهم لیگ برتر؛

مظلومی در فکر شکستن رکورد دایی

چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 461609
در هفته‌ای که دیدارهای استقلال - صبا و ذوب‌آهن - استقلال خوزستان، تکلیف قهرمان نیم فصل را مشخص می‌کند، تماشای دربی در تهران، رویارویی مظلومی و دایی و تقابل قلعه‌نویی با تیمی آبی‌پوش لذتبخش خواهد بود.
 به گزارش جهان به نقل از مهر،  هفته پانزدهم از پانزدهمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور فردا پنجشنبه با برگزاری سه مسابقه آغاز می‌شود، دیدارهایی که شاید قهرمان تیم فصل  را مشخص کند؛ آنهم با ادامه موفقیت‌های شاگردان علی دایی. در زیر این بازی‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
 
استقلال اهواز - تراکتورسازی تبریز
رقابت دوباره امیر قلعه‌نویی با یک استقلال؛ تیمی که برخلاف حریف هفته پیش که صدرنشین بود، در قعرجدول لیگ قرار دارد. تراکتور که به خاطر تساوی خانگی هفته گذشته به نیمه دوم جدول صعود کرد، در آخرین بازی نیم فصل امیدوار است در زمین استقلال اهواز به پیروزی دست یافته و یک دوم لیگ پانزدهم را با قرارگرفتن در جایگاه بهتر به پایان برسانند.
 
در این بین حضور قلعه‌نویی که نه تنها از حاشیه‌های این تیم تهرانی کم نکرد، بلکه بر مشکلات جانبی این تیم افزود، باید تیمش را با امتیاز کامل از اهواز به تبریز برگرداند تا در آستانه بازی حساس با استقلال تهران در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی، حمایت هواداران را جلب کند.
 
تیم میزبان بازی هم که هفته پیش شکستی تلخی را برابر سایپا در تهران تجربه کرد و از مشکلات شدید مالی و مدیریتی رنج می‌برد، اگر در این مسابقه و بازی عقب افتاده‌اش از نفت تهران، برای نجات از قعرجدول امیدوارتر شده و برای بقا در نیم فصل دوم با انگیزه مضاعف‌تری به مصاف حریفان می‌رود.
 
نفت تهران - سایپا تهران
تیم‌های برنده هفته چهاردهم لیگ برتر، در دربی دیگر تهران برابر هم صف آرایی می‌کنند؛ جائیکه یک تیم برای دور شدن کامل از تیم‌های پائین جدول و دیگری برای بقا در پنج ضلعی مدعیان و یا قرار گرفتن در جایگاه بهتر تنها به فکر گرفتن ۳ امتیاز این بازی هستند.
 
نفتی‌های میزبان، بعد از برد ارزشمند هفته پیش در زمین فولاد، تا حدودی به بحران نتیجه‌گیری خود در لیگ پایان دادند و تا رده دهم بالا آمدند. هدف شاگردان منصوریان این است با برتری در این بازی و دیدار معوقه خود برابر استقلال اهواز، جایگاهی را در بین تیم‌های نیمه بالای جدول بدست آورده و با روحیه مضاعف و امید بیشتر، در نیم فصل و مسابقه پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند.
 
سایپا هم بعد از برد هفته پیش برابر قعرنشین لیگ، درحالی مقابل تیم تقریبا احیا شده نفت به میدان می‌رود که در هفته تقابل تیم‌های استقلال - صبا و ذوب‌آهن - استقلال خوزستان، چهار تیم بالای جدول، با پیروزی در این بازی و استفاده از ناکامی این تیم‌ها، به رتبه بهتر از پنجمی دست یافته و نیم فصل را با کسب نتیجه‌ای ارزشمند به پایان برسانند.
 
حال باید دید در این دربی تهرانی‌ها که تساوی در آن به ضرر هر دو تیم است، سایپا می‌تواند با تکیه بر توانایی نفراتی همچون جواد نکونام، ابراهیم صادقی و میلاد میداوودی به ۳ امتیاز ارزشمند بازی دست یابد و یا نفت با برتری مقابل سایپا، ضمن ادامه روند خوبش، به صعود به جمع هشت برتر لیگ پانزدهم امیدوارتر می‌شود.
 
استقلال تهران - صبای قم
تقابل پرویز مظلومی و علی دایی، جذابیت و حساسیت یکی از مهمترین دیدارهای نیم فصل را بیشتر می‌کند؛ تقابلی که یادآور شکست پرسپولیس با علی دایی در دربی ۷۰ مقابل استقلالی است که هدایت آن برعهده مظلومی بود و برتری ۶ بر صفر پرسپولیس برابر مس کرمان در مسابقه‌ای که پرویز مظلومی هدایت این تیم کرمانی را برعهده داشت.
 
در کنار مسائل حاشیه‌ای، در این بازی ۶ امتیازی که تساوی در آن به ضرر هر دو تیم مدعی است، استقلال میزبان بازی تنها باید برنده زمین را ترک کند. این تیم که هفته پیش به خاطر تساوی در تبریز مقابل تراکتورسازی، صدرجدول را به استقلال خوزستان تحویل داد؛ آنهم بعد از ۸ هفته صدرنشینی، برای رسیدن به قهرمانی نیم فصل باید در این بازی به ۳ امتیاز کامل رسیده و امیدوار به ناکامی همنام خوزستانی‌اش در زمین ذوب‌آهن باشد.
 
تساوی یا باخت در این بازی، استقلال را از رسیدن به قهرمانی نیم فصل دور کرده و پایانی تلخی را بر شروع خوب این تیم در لیگ پانزدهم رقم می‌زند. البته پرویز مظلومی دوست ندارد تیمش برابر تیمی که علی دایی هدایت آن را برعهده دارد، ناکام بماند؛ اتفاقی که حساسیت این دیدار را برای این مربی و تیمش بیشتر می‌کند.
 
حریف استقلال تیمی است که در ۱۰ هفته گذشته نباخته و با عملکرد خوبش در این جام، تا رده چهارم بالا آمده است. پیروزی برابر استقلال این تیم را حداقل به جایگاه سوم می‌رساند اما تساوی یا شکست شاید این تیم را به رده ششم بفرستد.
 
پیروزی در این بازی در کنار مسائل حاشیه‌ای و فنی، می‌تواند یک اتفاق ویژه باشد تا تیم برنده با پایان خوش نیمی از لیگ پانزدهم، با روحیه مضاعف و شرایط بهتر خود را آماده آغاز رقابت در نیم فصل دوم کند خصوصا استقلال که با کسب ۳ امتیاز مسابقه، از اتفاقات حاشیه‌ای دورتر خواهد شد.
 
برنامه کامل دیدارهای هفته پانزدهم از لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
پنجشنبه - ۲۶ آذرماه
* استقلال اهواز - تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱۵، ورزشگاه غدیر اهواز
* نفت تهران - سایپا تهران، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه تختی تهران
* استقلال تهران - صبای قم، ساعت ۱۶:۲۰، ورزشگاه آزادی تهران
 
جمعه - ۲۷ آذرماه
* پدیده مشهد - سپاهان اصفهان، ساعت ۱۴:۴۵، ورزشگاه ثامن مشهد
* گسترش فولاد تبریز - فولاد خوزستان، ساعت ۱۵، ورزشگاه اختصاصی گسترش
* راه‌آهن تهران - پرسپولیس تهران، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه شهر قدس
* ملوان بندرانزلی - سیاه‌جامگان مشهد، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه تختی انزلی
* ذوب‌آهن اصفهان - استقلال خوزستان، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *