کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خودسوزی مقابل خانه نخست‌وزیر ایتالیا

24 آذر 1394 ساعت 8:59

یک مرد که گفته می‌شود با مشکلات مالی مواجه بوده است، در نزدیکی خانه نخست‌وزیر اسبق ایتالیا دست به خودسوزی زد.


به گزارش جهان به نقل از فارس، رسانه‌های ایتالیایی دوشنبه شب گزارش دادند که یک مرد که ظاهرا مشکلات مالی داشته، بعد از ریختن بنزین روی لباس‌هایش، خود را در نزدیکی خانه سیلویو برلوسکونی نخست‌وزیر اسبق ایتالیا در حومه شهر میلان به آتش کشیده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، در پی این حادثه نیروهای نظامی منطقه «کارابینیری» که از خانه برلوسکونی، میلیاردر و غول رسانه‌ای ایتالیا محافظت می‌کردند، ضمن خاموش کردن آتش، بالگرد امداد را فراخوانده‌اند.

هنوز مشخص نیست این فرد ۳۰ ساله اهل جزیره «ساردینا» به چه دلیل این اقدام را در برابر خانه برلوسکونی، رهبر حزب راست میانه «فورزا» و نخست وزیر چهار باره ایتالیا، انجام داده است.

به نوشته روزنامه «ریپالیکا» ایتالیا، این فرد که «کلودیو اوسالا» نام دارد، در بیمارستان بستری است و وضعیت وخیمی هم دارد.

گفته می‌شود که او به پلیس اعلام کرد که به دلیل اقدام بانک در قطع خط اعتباری موسسه تبلیغاتی‌اش که ۱۲ کارمند هم دارد، شرکت او در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است.

هفته گذشته نیز یک بازنشسته ایتالیایی بعد از آنکه سرمایه خود را در جریان برنامه دولت ماتئو رنتزی برای نجات بانک‌ها از ورشکستگی از دست داد، دست به خودکشی زد.

ایتالیا از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپاست که از وضعیت نابسامان اقتصادی رنج می‌برد. بعد از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸، این کشور با وجود تغییر چند باره دولت هنوز نتوانسته به طور کامل اقتصاد خود را احیا کند.


کد مطلب: 461380

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/461380/خودسوزی-مقابل-خانه-نخست-وزیر-ایتالیا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com