جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کار زورگیرهای "بچه محل‌ها" به آخر رسید

سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۲۶
کد مطلب: 461333
دو جوان سارق که در غرب و جنوب غرب تهران اقدام به زورگیری و سرقت تلفن همراه گران قیمت شهروندان می‌کردند، به دام پلیس افتادند.
به گزارش جهان به نقل از مهر ۲۷ مهرماه سالجاری، جوانی با مراجعه به کلانتری ۱۳۳ شهرزیبا به مأموران اعلام کرد که توسط دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ مورد زورگیری قرار گرفته است.
 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
 
اظهارات مالباخته
 
مالباخته پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی، در اظهارات به کارآگاهان گفت: پیاده در حال حرکت در حوالی منزل بودم که ناگهان یک موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ با دو سرنشین، در خلاف اتوبان به سمت من آمد.
 
ابتدا ترک نشین موتور پیاده شد و با چاقو به سمت من آمد. قصد داشت تا به زور گوشی تلفن همراهم که آنرا به مبلغ دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خریداری کرده بودم را از من بگیرد که در برابرش مقاومت  کردم. ناگهان نفر دوم  نیز با قمه پیاده شد و به زور گوشی مرا به سرقت بردند و از محل متواری شدند.
 
دستگیری متهمان
 
با توجه به وقوع سرقت‌های مشابه توسط دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت هوندا ۱۲۵، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
 
مالباختگان در اظهاراتی مشابه و در خصوص مشخصات ظاهری سارقین با اشاره به میانگین سنی ۲۰ الی ۲۵ سالگی این دو نفر عنوان می‌کردند که بر روی گوش سارق جوان‌تر (سارق حدودا ۲۰ ساله) آثار خالکوبی شبیه به رعد و برق و بر روی صورت سارق بزرگتر (سارق حدودا ۲۵ ساله) آثار بریدگی عمیق ناشی از اصابت جسم تیز را مشاهده کرده‌اند.
 
با توجه به مشخصات ارائه شده از سوی مالباختگان و با بررسی بانک اطلاعات مجرمین سابقه‌دار، کارآگاهان موفق به شناسایی رضا.س (۱۹ ساله) شدند که پیش از این نیز به اتهام زورگیری در محدوده میدان ونک دستگیر شده بود.
 
با شناسایی تصویر رضا از سوی تعدادی از شکات پرونده، وی در محدوده میدان جمهوری شناسایی ۲۵ آبان‌ماه سالجاری دستگیر و صراحتا به ده‌ها فقره زورگیری از عابران پیاده اعتراف کرد.
 
رضا ضمن معرفی همدست خود بنام «حسین.ن» (۲۴ ساله) به کارآگاهان گفت: با موتور در داخل کوچه‌ها و خیابان‌ها پرسه می‌زدیم؛ زمانیکه فردی (عمدتا جوانان) را مشاهده می‌کردیم که گوشی تلفن همراه گران قیمت در اختیار دارد به او نزدیک شده و در یک لحظه با تهدید چاقو و قمه اقدام به زورگیری گوشی تلفن همراهش می‌کردیم و پس از سرقت نیز گوشی‌ها را به قیمت ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان می‌فروختیم.
 
در ادامه تحقیقات، «حسین.ن» نیز در منطقه چهار دیواری خیابان البرز شناسایی و او نیز دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.
 
سرهنگ کارآگاه داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر به خبرنگار مهر  گفت: در ادامه رسیدگی به جرایم ارتکابی متهمین و با شناسایی محدوده فعالیت این دو متهم در مناطق غرب و جنوب غرب تهران، تاکنون تعدادی از شکات پرونده شناسایی و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد در «غرب» و «جنوب غرب» تهران مورد زورگیری اموال بویژه سرقت گوشی تلفن همراه قرار گرفتند دعوت می‌شود تا  برای شناسایی متهمین و پیگیری شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *