شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۲

توجیه احمقانه ارتش نیجریه در توجیه توحشش

دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب: 461239
سخنگوی ارتش نیجریه‌ در توجیه یورش خشونت‌آمیز نظامیان به شیعیان این کشور که بیش از ۳۰۰ شهید برجا گذاشته،‌ گفت شیعیان نیجریه‌ای جاده‌ها را بند آورده بودند که این موضوع قابل تحمل نبود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در حالی که رسانه‌ها از شهادت بیش از ۳۰۰ شیعه نیجریه‌ای شامل همسر،‌ پسر و معاون رهبر شیعیان این کشور خبر داده‌اند، ارتش در بیانیه‌ای سعی در توجیه حملات نظامیان به شیعه‌های این کشور کرده است.

بامداد روز یکشنبه(دیروز) نظامیان ارتش نیجریه به منزل رهبر شیعیان این کشور حمله کردند تا او را بازداشت کنند. به دنبال این واقعه،‌حامیان و طرفداران رهبر شیعیان با تشکیل زنجیره انسانی سعی در ممانعت از بازداشت رهبرشان نمودند اما نظامیان ارتش با یورش به شیعیان آنها را به شدت سرکوب کردند.

رسانه‌های محلی در نیجریه خبر می‌دهند در یورش ارتش این کشور به منزل رهبر شیعیان و درگیری‌های پس از آن،‌ نظامیان علاوه بر همسر و پسر «شیخ زکزاکی»، بیش از ۳۰۰ تن از شیعیان را شهید کرده‌اند.

به گزارش پایگاه «پریمیوم تایمز ان جی»، سخنگوی ارتش نیجریه در بیانیه‌ای برای توجیه حملات به شیعیان به دو موضوع اشاره کرد که جنبش اسلامی این کشور هر دوی این موضوعات را به شدت رد کرده است.

«سانی عثمان» مدعی شده که یک دلیل این یورش، بستن جاده‌ها توسط شیعیان بود و دلیل دیگر تلاش نافرجام حامیان رهبر شیعیان برای ترور فرمانده ارتش نیجریه در ایالت کادونا بود.

این مقام ارشد ارتش نیجریه تاکید کرد: «حادثه دیروز درگیری‌ها بین یگان‌های ارتش نیجریه که همراه رئیس ستاد مشترک ارتش بودند و پیروان شیخ ابراهیم زکزاکی که احتمالا عضو فرقه شیعیان در زاریا بودند را شامل می‌شد که به از دست رفتن جان تعدادی از اعضای شیعه منجر شد».

سخنگوی ارتش همچنین مدعی شد: «اعضای شیعه راه‌ها و جاده‌ها را بسته بودند و به دیگران اجازه عبور و انجام کار و فعالیت قانونی‌شان را نمی‌دادند که البته این حادثه خیلی تاسف برانگیز بود».

او با تاکید بر اینکه حقوق همه گروه‌ها و اشخاص از جمله حامیان شیخ زکزاکی بر اساس قانون اساسی محترم شمرده می‌شود، باز هم ادعای عجیب مسدود شدن جاده‌ها توسط شیعیان را تکرار کرد.

«عثمان گفت: «مهم است این را بگوییم که طی سالیان گذشته، ‌این گروه(شیعیان) از راه‌ها و جاده‌ها عمومی استفاده کرده و سختی‌ها، اختلال‌ها، تاخیرها و تهدیدات زیادی را درست کرده‌اند . قانون را نقض کرده‌اند که این قابل تحمل نیست و باید متوقف شود».

سخنگوی ارتش نیجریه البته هیچ اشاره‌ای به سرنوشت شیخ زکزاکی رهبر شیعیان این کشور و اینکه آیا او بازداشت شده یا نه،‌ نکرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی اکبر دادخواه
Iran, Islamic Republic of
لعنت بر جنایتکاران.
ارتش نیجریه اگر عرضه داشت گروه وهابی آدمکش و متجاوز به دختران و زنان در نیجریه را سرکوب می کرد. نه مردم بی گناه شیعه را.
داوود
یعنی اگر در این کشور کسی راهی را ببندد باید با RPG از سر راه بر داشته شود؟؟؟؟؟!!!!!؟؟؟؟