پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

برگزاری کارگاه بین‌المللی جذب اهداکننده خون

يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 460979
مدیر همکاری بین‌المللی سازمان انتقال خون ایران از برگزاری کارگاه جذب اهداکننده خون در تهران خبر داد و گفت: اهدای خون در ایران از سال ۲۰۰۷ صد در صد داوطلبانه شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، فریبا صیقلی در نشست خبری که به منظور برگزاری سومین کنگره طب انتقال خون برگزار شد اظهار کرد: در حاشیه سومین کنگره طب انتقال خون کارگاه بین‌المللی جذب اهدا کننده خون نیز با حضور تعدادی از کشورهای جهان در تهران برپا می‌شود.

وی افزود: از سال ۲۰۰۷ در ایران اهدای خون صد در صد داوطلبانه شده است و در واقع کشور ما در میان ۲۳ کشور جهان در جذب حداکثری داوطلبانه اهدای خون پیشگام بوده است.

مدیر همکاری بین‌المللی سازمان انتقال خون ایران ادامه داد: ایران در حال حاضر به عنوان الگوی داوطلبانه اهدای خون در سطح جهان مطرح بوده و نخستین بار برای کشورهای عضو اکو کارگاهی در این زمینه در سال ۲۰۰۸ برگزار کرد.

وی بیان داشت: پس از آن نیز سازمان بهداشت جهانی درخواست کرد که این کارگاه برای کشور عراق همچنین لیتوانی برگزار شود.

صیقلی بیان کرد امسال برای چهارمین بار این کارگاه برگزار شده البته کشورهایی از منطقه مدیترانه شرقی در آن شرکت می‌کنند.

به گفته وی سودان، عراق، افغانستان، پاکستان، اردن و تاجیکستان از جمله کشورهای شرکت کننده در کارگاه بین‌المللی جذب اهدا کنند خون در تهران طی آذرماه سال جاری هستند که امیدواریم این کارگاه برگزاری آن با موفقیت‌های زیادی همراه باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *