جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

چرا تونی از تراکتورسازی برکنار شد؟

يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 460952
نگاهی به عملکرد تراکتورسازی با هدایت تونی اولیویرا نشان می‌دهد که چرا سرانجام این مرد پرتغالی از این تیم کنار گذاشته شد.
 به گزارش جهان به نقل از ایسنا منطقه آذربایجان‌شرقی، تراکتورسازی تبریز در این فصل 15 بازی رسمی با هدایت تونی اولیویرای پرتغالی انجام داد که 13 مسابقه آن در قالب بازی‌های لیگ و دو بازی در چارچوب جام حذفی بود.
 
شش برد، شش تساوی و سه باخت، حاصل کار بازی‌های تحت هدایت تونی در این فصل بود و تراکتور در این 15 مسابقه، در مجموع 17 گل به ثمر رساند و 12 گل دریافت کرد.
 
بدین ترتیب تراکتورسازان با هدایت تونی اولیویرا به طور متوسط 1.6 امتیاز از هر مسابقه دریافت کرده و 1.13 گل به ثمر رساندند که آمار چندان خوبی محسوب نمی‌شود.
 
هشت گل از 14 گلی که تراکتور در چارچوب مسابقات لیگ با هدایت تونی به ثمر رسانده، در نیمه اول بود و شش گل در نیمه دوم به ثمر رسیده و در مقابل، تراکتور تنها سه گل در نیمه اول دریافت کرده و هشت گل در نیمه دوم بازی‌های لیگ خورده که این آمار، نشان دهنده عملکرد ضعیف تونی اولیویرا در نیمه دوم بازی‌ها بود.
 
به هر حال، تراکتور با هدایت تونی اولیویرا در جدول لیگ برتر با انجام 13 بازی و کسب 18 امتیاز در رده نهم قرار گرفت و در مسابقات جام حذفی، پس از انصراف حریفش در مرحله یک شانزدهم نهایی، با دو بردی که مقابل تیم‌های صبای قم و سایپا کسب کرد، توانست تراکتور را به مرحله نیمه نهایی مسابقات برساند.
 
با همه این تفاسیر، تونی اولیویرا با این عملکرد از تیم تراکتور کنار رفت و حال امیر قلعه نویی سکان هدایت "پرشورها" را بر عهده گرفته و با توجه به شروع بازی‌های حساس لیگ در نیم فصل دوم، بازی‌های تعیین کننده در جام حذفی و البته شروع مسابقات دشوار لیگ قهرمانان آسیا باید منتظر عملکرد قلعه نویی در این تیم که پیش از این یک بار تراکتور را به عنوان نایب قهرمانی رسانده است، ماند و دید که آیا قلعه‌نویی می‌تواند باز هم دل هواداران فوتبال‌فهم تراکتور را به دست آورد و بار دیگر "امیر پاشا"ی تبریز شود یا نه؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *