پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

امیدواریم مسکو را دربرکناری اسدراضی‌کنیم

يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 460929
یک مقام ارشد آمریکا گفت واشنگتن معتقد است که می‌توان با مسکو بر سر انتقال سیاسی در سوریه و کنار رفتن بشار اسد به توافق رسید.
به گزارش جهان به نقل از فارس، یک مقام ارشد آمریکایی روز جمعه مدعی شد که احتمال دارد روسیه با کنار رفتن بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه طی روند انتقالی در این کشور، موافقت کند.

به نوشته سایت شبکه پرس‌تی‌وی، «کلست والاناندر» مدیر بخش روسیه و اوراسیا شورای امنیت ملی آمریکا گفته است که جان کری وزیر خارجه این کشور این هفته در سفر به روسیه در مورد «روند سیاسی جاری» در سوریه بحث خواهد کرد.

والاندر گفت: «اگر تصور نمی‌کردیم که این احتمال وجود دارد که موضع روس‌ها به نحوی تغییر کند که بتوان با آن موافقت کرد،‌ این گفت‌وگوها را انجام نمی‌دادیم.»

وی افزود: «روشن است که این احتمال وجود دارد که می‌توان بر سر یک انتقال سیاسی که شرایط ایالات متحده و ائتلاف، مبنی بر نبود اسد در قدرت را تامین کند، به توافق رسید. این‌ها بحث‌هایی است که اکنون تمرکز اصلی بر آن است.»

پیش‌بینی مقامات آمریکایی در مورد احتمال تغییر موضع مسکو در قبال اسد در حالی صورت می‌گیرد که پیش از آغاز عملیات روسیه در سوریه نیز برخی کارشناسان و مقامات آمریکایی مدعی شده بودند که مسکو در حمایت از اسد به تردید افتاده و به زودی دست از پشتیبانی از دمشق می‌کشد.

با این حال والاندر اکنون گفته است که هدف اصلی عملیات نظامی روسیه حمایت از نظام سوریه و تقویت بشار اسد است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *