جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

فنلاند در پی پرداخت یارانه به مردمش

شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب: 460822
دولت فنلاند این پیشنهاد را مطرح کرده است که با حذف خدمات رایگان اجتماعی ماهانه ۸۰۰ یورو به مردم این کشور یارانه پرداخت کند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از بیزینس اینسایدر خبر داد، دولت فنلاند به تازگی پینشهاد داده است تا با حذف خدمات اجتماعی رایگان برای مردم در این کشور ماهانه ۸۰۰ یورو به آنها یارانه پرداخت کند.

بر اساس این طرح که به نظر می‌رسد مردم فنلاند به آن تمایل دارند به صورت مرحله به مرحله خدمات اجتماعی رایگان برای آنها حذف شده و به نسبت یارانه آنها نیز افزایش خواهد یافت.

بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته در حال حاضر حدود ۶۹ درصد از مردم فنلاند با این اقدام دولت موافق هستند.

دولت فنلاند یکی از اصلی‌ترین علل این اقدام را پیچیده بودن و بروکراسی نظام خدمات اجتماعی در این کشور عنوان کرده است.

این طرح دولت در صورت تصویب در سال ۲۰۱۶ نهایی خواهد شد و در سال ۲۰۱۷ با پرداخت ۵۵۰ یورو در ماه به مردم و حذف برخی خدمات اجتماعی رایگان در این کشور پرداخت یارانه را آغاز خواهد کرد.

نرخ بیکاری در فنلاند ۹.۵ درصد ارزیابی شده است و در سال ۲۰۱۴ سازمان همکاری اقتصادی و توسعه اعلام کرده است که این کشور اروپایی از نظر بالا بودن حجم مخارج اجتماعی نسبت به تولید ناخالص داخلی در میان کشورهای عضو این سازمان دومین رده را دارا است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حالا دولت روحانی برق اب و گاز بنزین را گرون کرده هیچ به فکر حذف یارانه نا هم هست