پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
هفته چهاردهم لیگ برتر /نبرد دایی و استیلی و ثبت رکورد ۴۰۰

قلعه‌نویی صدر را از استقلال می‌گیرد؟

شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۲۷
کد مطلب: 460758
هفته چهاردهم لیگ برتر روز یکشنبه با انجام ۵ بازی آغاز می‌شود و در حساس‌ترین مسابقه استقلال صدرنشین میهمان تراکتورسازی تبریز است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، لیگ برتر بعد از ۱۴ روز تعطیلی از روز یکشنبه دوباره از سرگرفته می شود. در این دو هفته تعطیلی، به جز گلایه مربیان از وقفه های زیاد لیگ برتر، اتفاق های مهم دیگری هم رخ داده یکی از آنها بازگشت امیر قلعه نویی به لیگ برتر با تراکتورسازی است. باشگاه های سپاهان، ذوب آهن ، تراکتورسازی و نفت تهران هم حریفان خود را در آسیا شناختند.

نگاهی به ۵ مسابقه روز یکشنبه می اندازیم؛

تراکتورسازی- استقلال؛ قلعه نویی صدر را از استقلال می گیرد؟

حساس ترین مسابقه هفته در تبریز برگزار می شود. جایی که استقلال صدرنشین میهمان شاگردان امیر قلعه نویی است. تونی اولیویرا بعد از کش و قوس فراوان از تراکتور پیاده شد و فرمان را به امیر قلعه نویی سپرد تا او برای دومین مرتبه در نیم فصل اول مقابل استقلال قرار بگیرد. مرتبه اول او با ملوان با استقلال بازی کرد که در آن بازی از رختکن ملوان خارج نشد و سه امتیاز هم به استقلال تقدیم کرد اما این مرتبه امیر قلعه نویی قراردادش را با تراکتورسازی ثبت کرده و قطعا فردا روی نیمکت تیمش می نشیند. او برای این مسابقه انگیزه های زیاد دارد. شاگردان مظلومی هم که در حال حاضر به لطف تفاضل گل صدرنشین لیگ هستند و دوست ندارند با امتیاز دادن به قرمزپوشان تبریزی صدر را از دست بدهند. استقلال باید سه امتیاز را از تبریز برای هوادارانش سوغات بیاورد.

امیر قلعه نویی هم که در فضایی متشنج سرمربی تراکتورسازی شد دوست ندارد در بازگشتش به تبریز همراه با مساوی یا شکست باشد زیرا اولیویرا با برد از تراکتورسازی جدا شد. تونی توانست بعد از سال ها ملوان را در انزلی شکست بدهد. باید دید قلعه نویی استقلال را از صدر پایین می کشد و جای پای خود را در تراکتورسازی و دل هواداران این تیم محکم تر می کند یا این استقلال است که از دیار ستارخان و باقرخان پیروز به تهران برمی گردد و همچنان صدرنشین جدول باقی می ماند. تراکتورسازی در صورت پیروزی در این مسابقه از رده نهم ممکن است تا رده پنجم جدول صعود کند.

فولاد خوزستان - نفت تهران؛ نبرد بحران زده ها

فولاد و نفت که فصل گذشته در کورس تیم های بالانشین بودند در این فصل در قعر جدول حال و روز خوشی ندارند. هر دو تیم فقط دو برد در این فصل داشته اند. فولاد هفته سیزدهم دربی خوزستان را از استقلال اهواز برد تا رده چهاردهم جدول بالا بیاید و نفت هم با تساوی مقابل پرسپولیس در رده دوازدهم است. دو تیم در نتیجه گیری بحران زده هستند البته نفت آرامش بیشتری دارد که دلیلش هم نداشتن هوادار است اما فولاد با اینکه در خانه خود به میدان می رود خیلی نمی تواند روی حمایت هواداران ناراضی اش حساب کند! حتی بازیکنان فولاد مقابل تماشاگران خودی استرس بیشتری دارند. اسکوچیچ اگر در این مسابقه هم بازنده شود باخت های فولاد به عدد ۹ می رسد اما پیروزی یا تساوی می تواند فولاد را به طور موقت از بحران دور کند.

سایپا- استقلال اهواز؛ ثبت رکورد ۴۰۰

مجید جلالی از تساوی مقابل استقلال در هفته گذشته ناراضی بود و اعتقاد داشت که تیم سایپا توانایی شکست استقلال را در ورزشگاه آزادی داشته و حالا شاگردان جلالی می توانند مقابل استقلال از نوع اهوازی و ته جدولی اش سه امتیاز را بگیرد و این بازی بهترین فرصت برای نارنجی پوشان است تا فاصله خود را با صدر جدول کم کنند و استقلال اهواز در این مسابقه حنطه را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. در این بازی یک اتفاق ویژه هم رخ می دهد و ابراهیم صادقی کاپیتان سایپا به رکورد ۴۰۰ بازی در لیگ برتر با پیراهن سایپا می رسد. رکوردی منحصر به فرد در لیگ ایران که اگر همراه با هفتمین برد سایپا شود شب فراموش نشدنی را برای کاپیتان با اخلاق و بی حاشیه سایپا رقم خواهد زد.

سپاهان- راه آهن؛ فرصت جبران برای استیماچ

استیماچ از زمانی که هدایت زردپوشان اصفهانی را برعهده گرفته نتوانسته نتایج مطلوبی بگیرد. در جام حذفی تیم سپاهان از گردونه رقابت ها کنار رفت و هفته قبل هم قطب زرد فوتبال به تیم دوم تبریز باخت و سه امتیاز به گسترش فولاد داد. شاید راه آهن که در رده سیزدهم جدول است بهترین حریف برای این مربی کروات باشد تا بردی را به هواداران سپاهان تقدیم کند همان هوادارانی که بعد ازاولین باخت شعار "حیاکن رهاکن" علیه حسین فرکی سر دادند! راه آهن با مدیرعامل جدیدش به مصاف تیم سپاهان خواهد رفت. البته پیروز قربانی مدافع سابق استقلال هم به کادرفنی تیم راه آهن اضافه شده تا به مهدی تارتار کمک کند تا شاید راه آهن از رده سیزدهم جدول جدا شود

صبای قم- ملوان؛ نبرد دایی و استیلی

این مسابقه هم مورد توجه هواداران پرسپولیس است. جایی که دو سرمربی پرسپولیسی در جدالی نابرابر با هم رقابت خواهند کرد. علی دایی با تیم صبای قم توانسته در این فصل خوب نتیجه بگیرد و اکنون در رده چهارم جدول قرار دارد. شاگردان دایی مشکل مالی و حاشیه ای ندارند و فقط نمی توانند طبق اعلام کمیته انضباطی تا اطلاع ثانوی از فرید بهزاد کریمی استفاده کنند بازیکنی که هنوز مشخص نیست حضورش در صبا قانونی است یا نه، ملوان هم با مشکلات مالی فراوان به قم می روند. باشگاه ملوان هنوز نتوانسته ۳۰ درصد از مبلغ قرارداد بازیکنانش را پرداخت کند و حتی کار به اعتصاب هم کشیده شد که در نهایت با پادرمیانی و وعده های مدیران باشگاه بازیکنان شرایط سخت را تحمل کرده اند و تیم ملوان از نظر فنی هم شرایط سختی دارد این تیم در دو هفته گذشته با وجود بازی خوب مقابل سایپا و تراکتورسازی شکست خورده و در گلزنی مشکل دارد. این تیم روز یکشنبه هم مجبور است بدون مهاجم به مصاف تیم صبا برود. رافخایی، فرزاد حاتمی و ارش افشین مصدوم هستند و بعید است که به این مسابقه برسند.

اسامی داوران و برنامه هفته چهاردهم لیگ برتر:

یکشنبه ۲۲ آذر

تراکتورسازی تبریز – استقلال تهران – یادگار امام (ره) – ساعت ۱۵

محسن قهرمانی – رسول فروغی – سجاد طوری – رضا عادل – ناظر: بهرام مهرپیما

سایپا‌ - استقلال اهواز- ورزشگاه پاس قوامین – ساعت ۱۵:۱۵

پیام حیدری – حمید کنعانی – ایوب غلامزاده – مهدی مرجانزاده – ناظر: حسین عسگری

سپاهان – راه‌آهن- ورزشگاه فولاد شهر – ساعت ۱۵:۱۵

محمدرضا فغانی – مجید ویشگاهی – علی نوری – وحید کاظمی – ناظر: فریدون اصفهانیان

صبای قم – ملوان بندر انزلی- ورزشگاه یادگارامام قم – ساعت ۱۵:۱۵

غلامرضا جباری – آرمان اسعدی – یعقوب حجتی – سیدرضا مهدوی – ناظر: عبداله باعزم

فولاد خوزستان – نفت تهران- ورزشگاه غدیر – ساعت ۱۵

حسین زرگر – حمید سبحانی – امیررضا آشور ماهانی – علی احمدی – ناظر: حیدر شکور



*دوشنبه ۲۳ آذر

استقلال خوزستان – پدیده خراسان- ورزشگاه غدیر – ساعت ۱۵

بیژن حیدری – تورج عیوض محمدی – حمزه سلیمی – روح اله شریفی – ناظر: ایرج نظری

سیاه جامگان – ذوب آهن - ورزشگاه ثامن – ساعت ۱۴:۳۰

علی صفایی – بابک عباسقلی – هادی طوسی – یاسر همرنگ – ناظر: خداداد افشاریان

پرسپولیس – گسترش فولاد تبریز- ورزشگاه آزادی – ساعت ۱۶:۲۰

تورج حق وردی – بابک داوری – سعید قاسمی – محمد ملکی – ناظر : مسعود عنایت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *