کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات ضداسلامی تونی ابوت

19 آذر 1394 ساعت 18:20

نخست وزیر سابق استرالیا که حدود دو سال سیاست اسلام هراسی را در این کشور پیگیری کرد، در اظهاراتی ضد اسلامی ادعا کرد که «غرب باید برتری فرهنگ خود را نسبت به اسلام اعلام کند».


به گزارش جهان به نقل از مهر، «تونی ابوت» نخست وزیر سابق استرالیا، در مطلبی که در روزنامه «سیدنی دیلی تلگراف» منتشر شد، ادعا کرد: همه فرهنگ ها با هم برابر نیستند و غرب باید برتری خود را به اسلام که یک مشکل بزرگ دارد، اعلام کند.

نخست وزیر سابق استرالیا که سپتامبر سال جاری در انتخابات درون حزبی مغلوب «ماکلوم ترنبول» شد، از غرب خواست آماده اعلام برتری آشکار فرهنگ غرب با فرهنگی که کشتن مردم را با نام خدا توجیه می کند، باشد.

ابوت در این مطلب درتلاش است فعالیت گروه های تروریستی مانند داعش را که به نام اسلام اما به دستور غرب، دست به کشتار مردم و دیگر مسلمانان می زنند، به اسلام ربط دهد و سیاست اسلام هراسی خود را پیگیری کند.

نخست وزیر سابق استرالیا در ادامه مقاله خود از استرالیایی ها خواست «برای ارزش های غربی خود معذرت خواهی نکنند!»

این در حالی است که گروه های تروریستی مانند داعش و القاعده از طرف سازمان های جاسوسی غربی و آمریکا و رژیم صهیونیستی با فرهنگ خشن غرب تشکیل شده اند و دستورات این سازمان های جاسوسی و کاخ سفید را پیگیری می کنند.

آمریکا با کمک برخی دیگر از کشورهای غربی از جمله استرالیا با تشکیل ائتلاف ضد داعش، به ظاهر مدعی از بین بردن گروه تروریستی داعش است، ولی در یک سال گذشته که از شروع عملیات نظامی علیه این گروه تروریستی در سوریه می گذرد، هیچگونه دستاوردی علیه این گروه تروریستی به دست نیاورده است و در مقابل به بهانه مسلح کردن گروه های معترض دولت سوریه، اسلحه مورد نیاز داعش و دیگر گروه های تروریستی در سوریه را تامین می کند.

«تونی ابوت» نیز در دوره نخست وزیری خود از سیاست های کاخ سفید به شدت حمایت کرد و در دوره وی گروه های نژادپرست و ضد اسلامی به شدت فعال شدند.

دولت و پلیس استرالیا نیز در دوره نخست وزیر ابوت به بهانه مبارزه با تروریسم، به طور غیرمستقیم سیاست اسلام هراسی را در پیش گرفتند و تلاش کردند هر حرکت منفی در این کشور را به اسلام ارتباط دهند که این امر موجب واکنش گروه های نژادپرست و ضد اسلامی شد.

شبکه خبری آسیا به نقل از «ریچارد دی ناتال» رهبر سبزهای استرالیا، نوشت: تونی ابوت یک نیروی تخریب گر و تفرفه افکن فوق العاده در عرصه سیاسی استرالیا است که نماینده مردم این کشور محسوب نمی شود.

وی همچنین گفت: ابوت باید هرچه زودتر از عرصه سیاسی استرالیا محو شود. این امر هم برای خودش و برای جامعه استرالیا مناسب تر است.

نتایج یک پژوهش در هفته گذشته نشان می دهد مسلمانان شهر سیدنی سه برابر دیگر استرالیایی ها مورد تبعیض و نژادپرستی قرار می گیرند، در حالی که روابط مسلمانان با غیرمسلمانان بسیار دوستانه است.


کد مطلب: 460611

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/460611/اظهارات-ضداسلامی-تونی-ابوت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com