پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

نایب قهرمانی ایران در جام جهانی تکواندو

پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب: 460557
تیم ملی تکواندوی ایران در فینال جام جهانی با شکست مقابل تیم ملی جمهوری آذربایجان، به مقام نایب قهرمانی دست یافت.
 به گزارش جهان به نقل از ایسنا، در مرحله فینال رقابت‌های تیمی جام جهانی سال 2015 که در شهر مکزیکوسیتی برگزار شد، تیم ایران با شکست برابر تیم ملی جمهوری آذربایجان به مقام نایب قهرمانی رقابت‌ها دست یافت. تیم‌های روسیه و کره جنوبی نیز به مدال برنز رسیدند.
 
تیم ایران که با هوگو و کلاه قرمز به مصاف آذربایجان رفت در راند اول با نتیجه هشت بر شش شکست خورد. در راند دوم آذری‌ها فاصله امتیاز را زیاد کردند و این راند 29 بر 12 به نفع آذربایجان به پایان رسید. راند سوم نیز به سود آذربایجان پیش رفت و نتیجه پایانی 42 بر 23 به نفر حریف آذری به پایان رسید.
 
محمد کاظمی، ابوالفضل یعقوبی، مسعود حجی زواره، سعید رجبی و امید عمیدی ترکیب ایران در این مسابقه بودند و آرمین هادی‌پور به‌عنوان یار ذخیره حضور داشت.
 
سینا بهرامی و میلاد بیگی دو تکواندوکار ایرانی تیم جمهوری آذربایجان بودند. آیخان تقی‌زاده نیز که در تیم جمهوری آذربایجان مبارزه می‌کرد، پدری ایرانی دارد. رادیک عیسی اف و محمد ممدوف نیز برای آذربایجان بر روی شیاپ چانگ رفتند. هدایت این تیم بر عهده رضا مهماندوست سرمربی سابق تیم ملی است.
 
با قانونی که فدراسیون جهانی تکواندو گذاشت تیم‌ها اجازه استفاده از دو تکواندوکار با ملیتی دیگر را داشتند.
 
تیم ملی تکواندوی مردان ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی در گروه اول با تیم های ازبکستان، بلژیک و جمهوری آذربایجان همگروه شده بود که برابر تیم‌های جمهوری آذربایجان و بلژیک پیروز شد و در شرایطی که مقابل ازبکستان تن به شکست داد اما با تفاضل امتیاز بهتر به دور دوم صعود کرد. در مرحله نیمه نهایی نیز تیم ایران به مصاف روسیه رفت و 31 بر 24 به پیروزی رسید و راهی فینال شد.
 
در گروه مردان، کشورها باید ترکیب تیم خود را طوری انتخاب می کردند که مجموع وزن 6 ورزشکار 442 کیلوگرم یا کمتر و مجموع وزن 5 ورزشکار 368 کیلوگرم و یا کمتر باشد. مسابقات در سه راند 5 دقیقه ای برگزار می‌شد. در راند اول هر یک از پنج تکواندوکار یک دقیقه فرصت مبارزه داشتند. اما در راندهای دوم و سوم تعویض برای مربیان آزاد بود.
 
در بخش زنان نیز، فینال بین تیم های مکزیک و چین برگزار شد که در یک جدال حساس هر دو تیم در پایان سه راند به تساوی در عدد 31 دست یافتند تا مبارزه به راند چهارم(راند طلایی) کشید که تیم چین با پیروزی دو بر یک در این راند به قهرمانی دست یافت. تیم های چین تایپه و کره جنوبی نیز به مدال برنز رسیدند.
 
این رقابتها با حضور 8 تیم برتر جهان در گروه مردان و 8 تیم برتر جهان در گروه زنان از شب گذشته (سه‌شنبه) در مکزیک آغاز و امروز با برگزاری مرحله نیمه نهایی و فینال به پایان رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *