پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

تظاهرات سیاهان شیکاگو علیه خشونت پلیس

پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۱
کد مطلب: 460526
شهروندان شیکاگو روز چهارشنبه بعد از انتشار ویدئوهایی از خشونت پلیس علیه شهروندان سیاه‌پوست، تظاهرات برگزار کردند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، پس از انتشار ویدئوهایی که از خشونت پلیس شیکاگو علیه سیاه‌پوستان پرده برمی‌دارد، شهروندان این شهر روز چهارشنبه تظاهرات کردند.

پلیس شیکاگو چند روز پیش فیلم تکان‌دهنده‌ای منتشر کرد که در آن یک مامور سفیدپوست نوجوانی سیاهپوست را ۱۶ بار هدف شلیک گلوله قرار می‌دهد.

این فیلم که از طریق دوربین داخل خودرو ضبط و سه‌شنبه دو هفته گذشته منتشر شد صحنه‌ای را که لاکوان مک‌دونالد، نوجوان ۱۷ ساله در اکتبر ۲۰۱۴ به ضرب گلولۀ جیسون وندایک، افسر سفیدپوست پلیس از پای در می‌آید، نشان می‌دهد.

انتشار این فیلم به تظاهرات‌های گسترده علیه نژادپرستان در شهرهای مختلف آمریکا منجر شد.

پلیس شیکاگو همچنین دو روز پیش فیلمی دیگر منتشر کرد که خشونت مرگبار پلیس علیه یک زندانی سیاه‌پوست دیگر را نشان می‌دهد.

در حالی که پلیس پیشتر مدعی شده بود استفاده از شوکر برقی علیه این زندانی به دلیل احساs خطر مأمور پلیس بود ویدئوی جدید این ادعا را به طور کام رد می‌کند.

شبکه خبری راشاتودی گزارش می‌دهد معترضان روز چهارشنبه شعارهایی علیه «رام ایمانوئل»، شهردار شیکاگو سر داده و خواستار استعفای وی شده‌اند.

آقای ایمانوئل ساعاتی قبل‌تر در جریان یک سخنرانی به مردم وعده داده بود رفتارهای نادرست پلیس را اصلاح خواهد کرد.

معترضان، به گزارش راشاتودی، می‌گویند اظهاراتی از این دست نمی‌توانند فساد چند دهه‌ای ریشه دوانده در رفتار پلیس را اصلاح کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *