جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تعطیلی کارخانجات, قوزی بالای قوز بیکاری

چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب: 460395
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: تعطیلی کارخانجات و تعدیل نیروی کار به بیکاری و مشکلات ناشی از آن دامن می‌زند و مشکل معیشت مردم امروز به یکی از مهمترین مشکلات تبدیل شده است.
به گزارش جهان، عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به وضعیت رکود در اقتصاد کشور گفت: رکود اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم، امروز یکی از اساسی‌ترین و مهمترین مشکلات کشور است.

وی ادامه داد: امروزه به دلیل رکود موجود کارخانجات یا از کار افتاده‌اند و یا با درصد پایینی از ظرفیت خود کار می‌کنند و تعدیل نیرو توسط این کارخانه‌ها به بیکاری و مشکلات ناشی از آن دامن زده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: اگرچه مهار تورم موضوع مهمی است که باید انجام شود اما دولت باید با تزریق نقدینگی به صورت مدیریت شده به اقتصاد کشور اقتصاد را از حالت رکودی خارج کند و در چنین شرایطی است که می‌توان شاهد رونق بازار و تحرک بخشی به اقتصاد کشور بود.

عزیزی خاطرنشان کرد: روزانه پیامک‌های زیادی از مردم حوزه انتخابیه برایم ارسال می‌شود که با مشکلات عدیده‌ای در معیشت خود مواجه‌اند و درخواست کمک دارند که من تعدادی از این پیامک‌ها را برای شما ارسال می‌کنم.

متن پیامک‌های ارسالی به این شرح است:

- سلام آقای دکتر عزیزی خسته نباشید ایثارگر هستم از روستای (قلعه‌چه) سرپرست یک خانواده ۴ نفره که در یک خانه کاهگلی زندگی می‌کنیم نه گاز داریم و نه نفت. خواهشمندیم کمک کنید تا بتوانیم گازکشی کنیم و بتوانیم زمستان را پشت سر بگذاریم.

- سلام جناب آقای دکتر عزیزی نماینده محترم مردم شیراز با عرض پوزش اینجانب برای رهن و اجاره خانه از شما تقاضای کمک دارم. شوهرم کارگر است اما بیکار شده است. اجازه خانه ۸ ماه عقب افتاده و صاحب خانه می‌خواهد ما را بیرون کند اگر ممکن است به ما کمک کنید.

- سلام آقای دکتر ،شوهرم این هفته مهلت دارد تا یک میلیون قصد وام از صندوق مهر امام رضا را پرداخت کند و اگر این مبلغ را پرداخت نکنیم باید به زندان برود. شوهرم پایش شکسته نمی‌تواند کار کند از شما تقاضا می‌کنم به ما یک وام بدهید تا مشکلمان حل شود. من خانه مردم کار می‌کنم و قصد پرداخت می‌کنم خواهش می‌کنم به مشکلمان رسیدگی کنید.

- سلام‌ آقای دکتر شوهرم از کار افتاده است. چند ماه است نتوانستیم کرایه خانه بدهیم. رویم نمی‌شود مشکلاتم را رو در رو با شما مطرح کنم به همین خاطر شماره شما را از مسئول دفترتان گرفتم تا پیام بدهم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *