پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

درخواست‌وام ۱۰۰۰میلیاردی صندوق‌کارآفرینی

چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب: 460388
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید درباره ضرورت اعطای تسهیلات به این صندوق از محل صندوق توسعه ملی گفت:درصورتی که صندوق توسعه ملی رقمی درحدود ۱۰۰۰میلیارد تومان سهم ریالی دراختیار صندوق کارآفرینی قرار دهد، وام دهی به مردم دوبرابر ممکن می‌شود.
به گزارش جهان، اصغر نوراله‌زاده در گفت‌وگو با تسنیم،با اشاره به مطالبات صندوق کارآفرینی امید از مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از درخواست های ما این است که صندوق توسعه ملی زمینه اعطای تسهیلات را برای این صندوق مانند سایر‌ بانک ها فراهم کند.

نورالله زاده بیان کرد: حمایت کسب و کار از روستاهای‌کمتر توسعه یافته یکی از اهداف اصلی ما در صندوق است. برنامه های مختلفی را برای توسعه اشتغال در دستور داریم اما اصلی ترین برنامه متناسب با مزیت‌های منطقی است.

وی با بیان اینکه رونق اقتصادی در مناطق کمتر برخوردار استراتژی صندوق کارآفرینی امید است اظهار داشت: در طرح مزیت های منطقه ای، براساس تحلیل بازار و شناخت آن اقدام به ساماندهی تولید درمناطق کمتر برخوردار کرده تا بتوان به این ترتیب امکان اتصال به شبکه بازار و توزیع را فراهم کنیم.

نورالله زاده گفت: تحلیل بازار تولید آن هم در مناطق کمتر برخوردار با توجه به زنجیره ارزش در شبکه تولید، عرضه و فروش می تواند کمک موثری به توسعه کسب و کارها به ویژه در این نوع مناطق کند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تأکید بر اینکه این صندوق هیچ ردیف بودجه ای از دولت نمی‌گیرد گفت: این صندوق از محل بازگشت اقساط سنوات گذشته و تسهیلات اعطای به مردم استفاده می کند. در حال حاضر با توجه به رشد پیک هرم سنی در ورود به بازار کار لازم است توجه ویژه ای به بودجه این صندوق شود به ویژه اینکه کسب و کارهای نوپا یعنی کسب و کارهایی که بانک پذیر نیستند از سوی صندوق کارآفرینی و امید مورد حمایت واقع می شوند.

وی ادامه داد: با توجه به پردردسر بودن فرایند دریافت مجوز برای مشاغل جهت دریافت وام و تسهیلات از این رو متولی تأمین منابع کسب وکارهای غیررسمی صندوق کارآفرینی امید است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تأکید بر اینکه صندوق کارآفرینی امید با کمک دولت و مجلس می تواند مشاغل بسیاری را درکشور رونق بخشدگفت: با توجه به اینکه طبق متن صریح قانون درحال حاضر اعطای تمامی تسهیلات صندوق توسعه ملی صرفاً از طریق عاملیت بانک های دولتی و غیردولتی است؛پیشنهاد ما افزودن تبصره ای به این بند برای تحت شمول قرارگرفتن موسسات اعتباری و صندوق های حمایتی دارای مجوز از بانک مرکزی است.

وی ادامه داد: درصورتی که صندوق توسعه ملی عاملیت صندوق کارآفرینی امید قرار گیرد،می توان با همین مکانیزم و طراحی کوچک البته با ارایه ضمانت نامه به صندوق توسعه ملی توان مالی خود را دوبرابر کنیم.

نوراله زاده با اشاره به رقم سالانه جمع آوری اقساط تسهیلات صندوق کارآفرینی امید گفت: سالی هزار میلیارد تومان قسط جمع آوری می شود که معادل همین رقم می توان ضمانت نامه بانکی به صندوق توسعه ملی ارائه کرد که این صندوق نیز می تواند اطمینان داشته باشد که منابع آن قابل برگشت است.

وی تأکید کرد: درصورتی که صندوق توسعه ملی رقمی درحدود ۱۰۰۰میلیارد تومان سهم ریالی دراختیار صندوق کارآفرینی و امید قرار دهد، سهم وام دهی این صندوق به مردم دوبرابر و رفع مشکلات کسب وکارهای کوچک ممکن می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *