جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

پیشنهاد ژله‌ای به قالیباف +توصیه‌ها

چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 460359
مربی بین‌المللی و داور ایرانی فدراسیون جهانی IFBB با اشاره به اینکه ورزشکاران سرماخورده بهتر است ورزش نکنند و به ورزشگاها نیایند، پیشنهاداتی برای پیشگیری از این بیماری در اماکن عمومى پُر تردد از جمله مترو را به شهردار تهران عنوان کرد.
به گزارش جهان، اکبر خزایى در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص انتشار بیمارى سرماخوردگى و آنفلوانزا که این روزها باعث دغدغه بسیاری از خانواده‌ها و ورزشکاران شده است، اظهار داشت: در این ایام شاهد شیوع این بیمارى در بین مردم و ورزشکاران هستیم که باعث اُفت شدید بدنى ورزشکاران می‌شود، لذا از ورزشکاران مبتلا خواهشمندیم برای جلوگیرى از انتقال آن به سایرین و جلوگیرى از اُفت بدنى و بهبودى سریعتر در منزل استراحت کنند و به ورزشگاه نیایند.

این مربی بین‌المللی و داور ایرانی فدراسیون جهانی IFBB عنوان کرد: براى مقابله با این بیمارى نیازمند عزم جدى مسئولان است از جمله توزیع واکسن رایگان آنفلونزا که این روزها کمیاب شده است و همچنین قرار دادن ژل‌هاى آنتى باکتریال به‌صورت رایگان در اماکن عمومى پُر تردد مانند ایستگاه‌هاى مترو، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها، مدارس و... که در این راستا به شهردار تهران پیشنهاد می‌کنیم در صورت امکان در اجراى پیشنهادات ارائه شده وزارت بهداشت را یارى و اقدامات لازم را مبذول کنند.

خزایى در خاتمه خاطرنشان کرد: شُستن مکرر دست‌ها با آب و صابون، عدم دست دادن با افراد بیمار در اماکن ورزشى و سایر مکان‌هاى پُر تردد، استفاده از ماسک، عدم روبوسى، مصرف قرص ویتامین C و میوه و سبزیجات تا حد چشمگیرى از این بیمارى جلوگیرى می‌کند.

* ژل‌های آنتی باکتریال

بیشترین اثر آنتی باکتریال‌ها در کشتن باکتری‌هاست. با این وجود، در مورد استفاده دراز مدت از آنها اختلاف نظر وجود دارد. صابون‌های معمولی باکتری‌ها را از پوست جدا می‌کنند و سپس این باکتری‌ها شسته می‌شوند و یا هنگام خشک کردن دست، به دستمال یا حوله می‌چسبند، در حالیکه محصولات آنتی باکتریال، باکتری‌ها را در همان محل از بین می‌برند.

استفاده از صابون‌های آنتی باکتریال ممکن است بتواند در صورت ایجاد بریدگی، از عفونت تا حدی جلوگیری کند (هرچند این مساله ثابت نشده است)، همچنین به علت کشته شدن باکتری ها، گسترش و انتقال فرد به فرد بیماری‌هایی نظیر سرماخوردگی و آنفلوآنزا و گسترش باکتری سالمونلا که ممکن است در گوشت ماکیان خام وجود داشته باشد، کاهش می‌یابد. پیشگیری از گسترش عفونت‌ها در اماکن بهداشتی از دیگر مزایای این صابون‌هاست. این محصولات برای افرادی که دچار نقص یا ضعف سیستم ایمنی هستند نظیر کسانی که مبتلا به سرطان هستند نیز می‌تواند مفید باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *