پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

اصرار آلمان بر حل بحران سوریه در ریاض!

چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 460327
وزیر امورخارجه آلمان در یادداشتی برگزاری نشست ریاض را در مسیر دستیابی به راه حل سیاسی درباره بحران سوریه ارزیابی کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، «فرانک والتر اشتاین مایر» در یادداشتی که در روزنامه فرانکفورتر روند شاو به چاپ رسیده با اشاره به نشست امروز ریاض در خصوص اوضاع سوریه مدعی است: برگزاری نشست ریاض نخستین گام در مسیر دستیابی به راه حل سیاسی درباره بحران سوریه است.

وی در ادامه با بیان اینکه راهی طولانی و طاقت فرسا پیش رو داریم، آورده است: توافق هسته ای با ایران نشان داد که گفتگو بهترین دیپلماسی است و بهترین نتایج سیاسی را می توان از راه گفتگو و رایزنی بدست آورد.

وزیر امورخارجه آلمان با اشاره بر لزوم تحقق ثبات در سوریه نوشت: جامعه بین الملل تمام تلاش خود را برای تسریع در برقراری آرامش و ثبات در سوریه به کار خواهد گرفت.

امروز قرار است ریاض میزبان نشستی با محوریت بحران سوریه باشد. حدود ۱۰۰ نماینده از گروههای مختلف در این نشست گرد هم می آید تا راهکارهای حل بحران سوریه را مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش مهر، نشست ریاض در حالی امروز برگزار می شود که گفتگوهای صلح سوریه با حضور طرفهای دخیل در آن از جمله ایران در جریان است و نشست ریاض تنها دربردارنده اهداف سعودیها و حامیان آن است. عربستان از حامیان اصلی تروریستها در سوریه به شمار می رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *