جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

سرانه مطالعه کتاب در کشور تاسف بار است

چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب: 460320
نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه شهرستان گرگان مبنای تمدن اسلامی را توجه به علم عنوان کرد و گفت: سرانه مطالعه کتاب در کشور تاسف بار است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی شامگاه سه شنبه، در واپسین ساعات نمایشگاه کتاب گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زمانی که علم و دانش در جامعه قبل از ثروت امتیاز تلقی شود و استقلال خود را نیز حفظ کنیم و از خودباختگی دوری کنیم می توانیم تمدن ساز شویم.

امام جمعه شهر گرگان افزود: ما ملتی با شخصیت و سابقه تاریخی تمدن ایرانی و اسلامی هستیم که اگر به این آموزه ها تکیه کنیم می توانیم تمدن ساز نیز بشویم.

وی با تشکر از اداره کل فرهنگ و ارشاد استان گلستان بابت برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: همه انبیا گذشته برای اثبات راهشان کتابی داشتند و معجزه پیامبر گرامی اسلام نیز کتاب الهی قرآن بوده است و می توان گفت که تکیه گاه اسلام کتاب و علم و مطالعه است.

آیت الله نورمفیدی افزود: قرآن به قلم قسم یاد می کند و به آن چه که با قلم نوشته می شود و این ها همه نشانه این است که کتاب در دیدگاه دینی و اعتقادی ماست.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امروز این که جامعه ما اهل کتاب و مطالعه باشد بسیار می تواند در پیشرفت و توسعه کشور نقش ایفا کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما مطالعه در قیاس با دیگر کشورها بسیار پایین است و سرانه مطالعه بین سه تا پنج دقیقه است که این مایه تاسف است. دینی که با کتاب و علم و مطالعه و قلم و تعقل و تفکر سر و کار دارد مطالعه سه دقیقه ای در شان او نیست.

امام جمعه گرگان افزود: برگزاری نمایشگاه های کتاب می تواند سلایق و دیدگاه های مختلف را راضی کند و شروع خوبی برای کسانی باشد که می خواهند مطالعه را شروع کنند.

نماینده ولی فقیه در استان در رابطه با کتابخانه میرداماد گفت: این کتابخانه از کتابخانه های کیفی و کمی استان است که حدود ۱۰۰ هزار جلد کتاب را در خود جای داده است و قابل استفاده برای همه محققان و علاقه مندان به مطالعه است.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: همچنین در این کتابخانه ۱۰۰هزار سند مربوط به استان گردآوری شده است و دانشنامه گلستان نیز در این کتابخانه در حال گردآوری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *