چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
مثل سیندرلا لباست عوض می شه و شیطونی می کنی

کنایه کاشانی به فردوسی پور

سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۶
کد مطلب: 460062
حبیب کاشانی مدیر تیم ملی امید مهمان حضوری برنامه نود بود.
به گزارش جهان به نقل از خبرآنلاین؛ كاشانی كه توانسته امكانات خوبی را برای تیم ملی امید فراهم كند، به برنامه نود رفت تا به سوالات عادل درباره وضعیت تیم ملی امید پاسخ دهد.

*از وضعیت تیم ملی امید بگویید.
آمدن خاكپور در آن مقطع ریسك بود. ما سه ماه بیشتر نداشتیم. 28 سال هم بود كه از این گروه صعود نكرده بودیم. برای حضور در مرحله بالاتر با 15 تیم دیگر كه همه آن‌ها آرزو دارند مسابقه بدهیم. ما 40 سال است كه به المپیك نرفتیم. برنامه ریزی كردیم تا تیم را دور هم داشته باشیم. همه پتانسیلی كه داشتیم جمع شد. اولین كاری كه داشتیم با سازمان لیگ برنامه ریزی كردیم كه هم با تیم بزرگسالان و هم با باشگاه‌ها هماهنگی داشته باشیم. برنامه ریزی لیگ هم سخت است.

همه تلاش ما این بود كه زمانی از لیگ جدا شویم كه برای باشگاه‌ها مشكل ایجاد نشود و فیفا دی شود. با برنامه ای كه سازمان لیگ انجام داد توانستیم به هدفمان برسیم.

*تیم امید كی از اردوی تركیه برمی‌گردد؟
تیم امید پنجشنبه داخل كشور هستند و بازیكنان در اختیار تیم‌هایشان هستند. هر كدام از این بازیكنان حتی دو روز قبل از مسابقه هم كه رسیده اند به تیمشان كمك كرده اند. بچه‌ها روند رو به رشدی داشته اند. قرار بود در اردوی تركیه دو تا بازی كنیم. چهارشنبه با منتخب آنتالیا بازی می كنند و پنجشنبه برمی‌گردند. روزبه چشمی هم در اردوی تركیه كار درمانش را انجام می‌دهد.

*برای خرید جی پی اس و لوازم پزشكی چقدر هزینه ؟
این سوال در ذهن همه هست كه این پولش از كجا آمده و چقدر شده. اینكه ما بگوییم آقای ایكس 200 میلیون داده، این سوال ایجاد می شود كه چرا او به فدراسیون كشتی پول نداده؟
*در پاكدستی شما تردیدی وجود ندارد. این حساب به اسم فدراسیون نیست ولی طبق اساسنامه هر پولی كه می‌آید باید به حساب فدراسیون بریزند و بعد خرج شود. اصلا چرا به تیم بزرگسالان پول نمی‌دهند و به تیم امید می‌دهند؟

پاسخ دادن به این سوال، در این مرحله كه حدود یك ماه به مسابقات مانده، برای تیم ما حاشیه درست می كند. فدراسیون با ما مكاتبه كرد. ما یك حساب درست كردیم. آدم‌هایی هستند كه می توانند به فدراسیون كمك كنند. برای اینكه من خیلی وقت‌ها پشت در اتاق‌ها نشستم. من رفتم پشت در اتاق فرمانده ناجا نشستم و توضیح دادم.
*شما مشكل خروجی بازیكنان و سایر مشكلات را خوب حل كردید.
ما همیشه مشكل داشتیم. اما امروز این اتفاق نمی‌افتد. یك مشكل دیگر این بود كه ما یك بروكراسی داریم. ما طی یك سال گذشته 232 میلیون تومان كمك از كمیته ملی المپیك گرفتیم. فدراسیون هم هزینه بلیت‌های ما را می‌دهد. هر كشوری كه می‌رویم قرارمان این است كه فدراسیون پول بلیت را بدهد. یكی از مشكلاتی كه با آن مواجه بوده ایم لباس بوده. این برای كشور ما افتخار نیست. این هماهنگی با گمرك انجام شده. ما حدود 20 هزار دلار پول اضافه بار دادیم. ما همان تیمی هستیم كه همیشه می‌گفتیم لباس نداریم برویم. امروز برای اضافه بار پول گمركی می‌دهیم. امروز همه این وسایل تهیه می‌شود. نمی‌شود یك بازیكن به اسم جمهوری اسلامی ایران برود و لباسش در شان او نباشد. امروز مشكل خروج سرباز نداریم. قبلا 20 دلار به ازای هر روز پول تو جیبی می‌دادند كه خوب نبود. همكاری كه در این دوره فرمانده محترم ناجا می‌كند خیلی خوب است. من پشت در اتاق‌ها نشسته ام. ما دو تا كانتینر خریدیم. هر وسایلی كه خریدیم برای فدراسیون است.

*بگویید به تیم ملی هم كمك كنند این خیرین.
من خودم حاضر شدم كمك كنم. یك جلسه به خدمت كروش رسیدم. كروش به خاكپور گفت شما به چاه نفت رسیدین؟ منظورش من بودم. گفتم كسی كه چاه نفت دارد مالك چلسی است. من حبیب كاشانی هستم.
*شما كه این قدر مدیریت خوبی دارید، جلسه ای بین كروش و خاكپور بگذارید. قطعا تیم امید برود المپیك به نفع همه است. همان طور كه تیم بزرگسالان برود جام جهانی به نفع همه است. الان مایلی كهن یكی از بزرگ ترین رقبای تیم ملی است خودش! جلسه بگذارید بین دوستان كه شما باید دوست باشید.

من تابع فدراسیون هستم. این خواسته اكید ماست. كه این جلسه برگزار شود. باید باور كنیم كروش دانش روز را دارد. گذشته او نشان می دهد كه در جاهای مختلفی كار كرده در فوتبال دنیا. بعضی ها می گویند بیاید قطر خوب نیست. خب چرا نیاید؟ آمدن كروش به قطر به نفع ماست. طبق بندی كه در قرارداد كروش هست نظارت بر تیم پایه هم هست. چرا استفاده نكنیم؟ یك عده ای این فضاسازی را انجام می دهند. من خواهش می كنم از كفاشیان كه جلسه بگذاریم.

*شما كه این قدر با خیرین رابطه دارید، نمی‌توانید به خانواده هوادارا مرحوم پرسپولیس كمك كنید؟
ما قرار شد روز یكشنبه به اتفاق آقای تاج و كفاشیان برویم خانه او. فعلا تسلیت گفتیم. یكشنبه بعد از تعطیلات ساعت 2 می رویم منزل او و ببینیم اگر كاری از دستمان برمی‌آید انجام دهیم.

*اگر برویم المپیك، بچه‌ها سرباز قهرمان حساب می‌شوند؟
ظاهرا نمی‌شوند. ولی حضور در المپیك یك افتخار است. خواهش ما این است كه یك نگاه ویژه داشته باشیم كه انگیزه بچه‌ها بالا برود. من چند تا نكته بگویم. درمورد قراردادها تا به حال قراردادی امضا نشده. امیدوار هستیم بعد از قریب به 9 ماه، قرارداد كادر فنی را امضا كنیم. تا به حال هم هیچ پولی نگرفته‌اند.

*پول این قرارداد را خیرین می‌دهند یا فدراسیون؟
اذیت نكن. شما مثل سیندرلایی. 12 شب لباست عوض می‌شود و شیطنت می كنی. در پایان خواهش من این است كه صدا و سیما یك فضای جدیدی ایجاد كند كه در جهت تقویت این بچه‌ها حركت كنیم. از مردم هم خواهش می‌كنیم كه این تیم را فراموش نكنند.

*همیشه مایلی كهن می‌گفت ما اردبیل و سایر شهرها را داریم. چرا تیم ها به كشورهای خارجی می‌روند. الان تیم امید این اردوهای خارجی را رفته.
حقیقتش را بخواهید یكی از مخالفین رفتن به خارج از كشور، مایلی كهن بود. ولی مشكلی كه داریم این است كه در چند شهرستان دیدیم و زمین نداشتیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *