کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پس از نشست نخست از دومین کمیسیون مشترک ایران و ۱+

مثل همیشه عراقچی از جلسه راضی بود

16 آذر 1394 ساعت 21:44

معاون وزیر خارجه کشورمان گفت که در نشست نخست از دومین کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵ درباره نحوه برچیدن تحریم‌ها و دستور العمل‌ها و آیین نامه‌هایی که طرف مقابل باید تهیه کند، بحث و تبادل نظر شد.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سید عباس عراقچی رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام ظهر دوشنبه پس از نشست کمیسیون مشترک ایران و 1+5 در وین به خبرنگاران گفت: در این جلسه دو ساعته بحث‌های متنوعی داشتیم و در خصوص قطعنامه شورای حکام تبادل نظر صورت گرفت.
 
به گزارش ایرنا، معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه افزود: به هر حال قطعنامه را باید1+5 به شورای حکام ارائه کنند ولی با ایران در این زمینه مشورت می‌کنند. در این جلسه مشورت‌های خوبی در خصوص نحوه برداشته شدن تحریم‌ها، دستور العمل‌ها و آیین نامه‌هایی که آنها باید تهیه کنند داشتیم.
 
وی گفت: درباره سایر مراحل اجرایی شدن برجام و قدم‌هایی که باید تا قبل از روز اجرایی شدن توسط برداشته شود لازم بود هماهنگی‌ها و بحث‌هایی صورت می‌گرفت.
 
عراقچی فضای جلسه را خوب توصیف کرد و افزود: به نظرم هم فضای جلسه فضای خوبی بود و هم اینکه اراده و تمایل همه طرف‌ها مبنی بر پیشرفت فعالیت‌ها و اجرای برجام بود.
 
رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام اظهار داشت: البته مسائل دیگری باقی مانده که امیدواریم در جلسه بعدی به یک جمع بندی برسیم و بتوانیم برجام را اجرایی کنیم.
 
معاون وزیر امور خارجه در این باره که آیا کمیسیون مشترک یک روزه خواهد بود، گفت: جلسه دوم که بعد ازظهر برگزار می شود جلسه آخر خواهد بود و بعد از آن تصمیم می‌گیریم آیا قبل از اجرایی شدن برجام نیاز به یک جلسه کمیسیون مشترک دیگر خواهد بود یا نه. در این باره هنوز تصمیم نگرفته‌ایم.


کد مطلب: 460019

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/460019/مثل-همیشه-عراقچی-جلسه-راضی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com