جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

ویژه‌برنامه آخرصفر در حرم رضوی

دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب: 459999
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با شب ارتحال پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) ویژه برنامه «‌اشکباره غم» در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
به گزارش جهان به‌ نقل از ستاد خبری دهه پایانی ماه صفر آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی اظهار داشت: قرائت زیارت امین الله، سخنرانی، مرثیه سرایی، عزاداری و سینه زنی از برنامه‌های تدارک دیده شده در شب ارتحال نبی مکرم اسلام(ص) خواهد بود.
 
وی با اشاره به اینکه آیت‌الله سعیدی و حجت‌الاسلام و المسلمین ماندگاری از سخنرانان و خطباء این مراسم هستند، افزود: در این ویژه برنامه مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) احمد واعظی، مهدی سروری و ابراهیم قانع به سوگواری و مرثیه‌سرایی می‌پردازند.
 
حسینی افزود: این مراسم 18 آذر ماه از ساعت 18 در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برپا می‌شود.
 
وی همچنین با اشاره به ویژه برنامه‌های روز ارتحال پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) افزود: آیت‌الله سید احمد علم الهدی و حجج اسلام نظری منفرد، رفیعی و سید جعفر اسلامی‌فر در روز ارتحال پیامبر(ص) به ایراد سخن می پردازند.
 
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در ادامه بیان کرد: زیارت ائمه بقیع علیهم‌السلام و مرثیه‌سرایی توسط محمد موحدی نیا اجرا می‌شود و سپس سید حسین محمدنیا و محمد عطاپور به مداحی و ذکر مصیبت خواهند پرداخت.
 
وی با اشاره به قرائت زیارت پیامبر(ص) از راه دور در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: در این مراسم که بعد از نماز ظهر و عصر برگزار می شود، محسن فنایی، علی ملائکه و امیر عارف به مداحی و مرثیه سرایی می‌پردازند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *