پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

خبر خوش آبی برای روستائیان

دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 459918
نمایندگان مجلس به وزارت نیرو تکلیف کردند که به مدت ۳ سال تمام مجتمع‌های آبرسانی روستایی را تکمیل کند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان گزارش کمیسیون عمران به مجلس در مورد طرح یک فوریتی توسعه و بهینه‌سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور را مورد بررسی قرار دادند.

این طرح در جلسات گذشته خانه ملت مورد بررسی قرار گرفته بود و چند ماده از آن برای بررسی بیشتر به کمیسیون عمران ارجاع شد که این کمیسون پس بحث و بررسی مجددا گزارش خود را به صحن علنی ارائه داد.

وکلای ملت با بررسی این طرح، ماده ۹ آن را به تصویب رساندند که براساس آن مقرر شد وزارت نیرو از محل اعتبارات حاصله از اجرای مواد ۶، ۷ و ۸ این قانون و به تناسب اعتبارات دریافتی مکلف است اقدامات زیر را انجام دهد:

۱- به مدت ۳ سال از زمان ابلاغ این قانون تمام مجتمع‌های آبرسانی روستایی را تکمیل و حداقل ۹۲ درصد جمعیت روستایی کشور را از آب شرب سطح یک آب روستایی برخوردار نمایند.

نمایندگان مجلس در تبصره این بند مصوب کردند منظور از سطح یک آب روستایی، روستاهای دارای تاسیاست امین آب است که از نظر کیفی و کمی آب شرب آنها مشابه نزدیکترین شهر بوده و تاسیسات آن کمتر از ۳۰ درصد مستهلک است.

۲- در مواردی که تامین کسری آب صرفا با عملیات آبخیزداری ممکن باشد با تامین اعتبار موردنیاز و با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی طرح‌های ذیربط را اجرا کند. وزارت جهاد کشاورزی مکلف است همکاری لازم را به عمل آورد.

۳- گزارش عملکرد اجرایی شدن مجتمع‌های آبرسانی روستاها و مازاد مصارف خانگی و غیرخانگی را هر ۶ ماه یک بار به کمیسیون‌های عمران و کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ارسال کند.

۴- ضمن نظارت مستقیم بر عملیات اجرایی این مجتمع‌ها نسبت به ظرفیت‌سازی و ایجاد پشتوانه‌های فنی و مدیریت متناسب با نیازهای این قانون، اقدامات لازم را در قالب ساماندهی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی انجام دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *