کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دلایل گرمی بازار تجارت اسلحه در آمریکا

16 آذر 1394 ساعت 11:37

در پی تیراندازی مرگبار اخیر در اروپا و آمریکا ، بخش وسیعی از مردم آمریکا به خرید سلاح روی آورده اند.


به گزارش، خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد، در پی تیراندازی های مرگبار اخیر در فرانسه و آمریکا، تقاضای شهروندان آمریکایی برای خرید سلاح از جمله در ایالت آریزونا افزایش داشته است.

در شهر فینیکس مرکز این ایالت برخی شهروندان به خرید تفنگهای نیمه خودکار و برخی دیگر به خرید اسلحه کمری روی آورده اند.

روز جمعه تعداد کثیری از ساکنان این شهر در بزرگترین نمایشگاه سلاح در غرب برای خرید مهمات لازم برای سلاح هایی که از قبل در اختیار داشتند، حضور پیدا کردند.

در پی تیراندازی های اخیر در پاریس، کلرادو اسپرینگز و سن برناردینو در کالیفرنیا ، آمریکایی ها بار دیگر برای مسلح کردن خود به ذخیره سازی سلاح و مهمات می پردازند و در فعالیتهای روزمره شان با خود سلاح حمل می کنند و خواستار برگزاری دوره های آموزشی جدید شده اند.

فروشندگان سلاح از مراجعه بسیاری زنان گاهی همراه با شوهرانشان برای خرید سلاح خبر دادند.

بخش وسیعی از مردم آمریکا به منظور حفاظت از خود و از بیم تصویب قوانین جدید کنترل سلاح در پی تیراندازی در سن برناردینو بجای دوری از سلاح به خرید انواع تسلیحات روی آورده اند.

اسلحه فروشی ها از تگزاس تا مِین همگی اخیرا از افزایش فروش سلاح خبر داده اند و در برخی موارد کلانترها از عموم مردم خواسته اند خود را مسلح کنند.

این خبرها بخشی از رونق بازار سلاح در آمریکا طی چند هفته اخیر است.

طبق آمار اف بی آی، در جمعه پس از روز شکرگزاری سوابق تعداد بیشتری از آمریکایی ها نسبت به روزهای قبل ضمن خرید سلاح مورد بررسی قرار گرفت و نسبت به چنین روزی در سال قبل پنج درصد افزایش داشت.

فقط در همان روز سوابق صد و هشتاد و پنج هزار و سیصد و چهل و پنج نفر بررسی شده بود.

گفته می شود این آمار فقط به چهل درصد کل سلاح های فروخته شده در آمریکا مربوط می شود و تسلیحات فروخته شده از طریق دلالان غیرمجاز را که مستلزم کنترل سوابق نیست، شامل نمی شود.

کلا فروش سلاح در آمریکا طی چندین سال روندی صعودی داشته است و این افزایش در آستانه انتخابات دو هزار و هشت و دوهزار و دوازده- و پس از حوادث بزرگ تیراندازی- بسیار چشمگیر بود.

کنترل سوابق افراد برای خرید سلاح در دسامبر دو هزار و دوازده پس از تیراندازی مرگبار در دبستانی در سندی هوک در کنتیک حدود چهل درصد افزایش داشت.

این روند برای طرفداران کنترل سلاح ناامید کننده بوده است.

اریکا سوتو لَمب سخنگوی سازمان غیر انتفاعی «ایمنی سلاح در هر شهر» که خواستار توسعه رویه های کنترل سوابق برای خریداران سلاح در سطح ایالتی و ملی است، بر ضرورت بستن مفرهایی که خرید سلاح توسط افراد خطرناک را آسان می سازد، تاکید کرد.

منظور وی مفرهایی است که به افرادی که در فهرست تروریستی دولت آمریکا قرار دارند اجازه می دهد از دلالان مجاز سلاح و مواد منفجره خردیداری کنند.

تلاش برای بستن اینگونه روزنه ها و توسعه کنترل سوابق افراد برای خرید انواع خاصی از سلاح ها در جلسه روز پنجشنبه سنا با شکست مواجه شد و برخی مقامات دولتی بر تقاضا برای خرید اسلحه و اقدامات حفاظتی متکی بر شهروندان دامن می زنند.


کد مطلب: 459884

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/459884/دلایل-گرمی-بازار-تجارت-اسلحه-آمریکا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com