سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

اسد: حملات انگلیس، داعش راتقویت می‌کند

دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 459824
بشار اسد در مصاحبه با یک روزنامه انگلیسی گفت حملات هوایی این کشور موجب بدتر شدن اوضاع جنگ در سوریه شده است.
به گزارش جهان، مهر به نقل از اکسپرس خبر داد، پنج شنبه هفته گذشته پارلمان انگلیس به دولت این کشور اجازه داد در حملات هوایی علیه داعش در سوریه شرکت کند.

در حال حاضر جنگنده های انگلیسی مستقر در پایگاه هوایی این کشور در قبرس مواضع داعش را در سوریه بمباران می کنند.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه، در واکنش به حملات هوایی انگلیس در کشورش به روزنامه ساندی تایمز گفت این حملات تا کنون چندان رضایت بخش نبوده است و بیشتر موجب تقویت داعش شده است.

اسد در گفتگو با این روزنامه انگلیسی گفت: حملات هوایی کشور شما در سوریه نه تنها به بهبود اوضاع کمک نکرده است بلکه موجب بحرانی تر شدن وضعیت جنگ علیه داعش شده است.

وی افزود: شما نتوانسته اید بخش سرطانی را جدا کنید و مثل عمل های جراحی ناموفق غده سرطانی در کالبد سوریه منتشر شده است.

رئیس جمهور سوریه اعتقاد دارد در حال حاضر تنها حملات هوایی روسیه علیه مواضع داعش بیشترین کارآیی را دارد. اسد تاکید کرد: نیروهایی که شما از آنها به عنوان مخالفت معتدل یاد می کنید در جنگ داخلی مرتکب جنایات گسترده ای می شوند.

این سخنان بشار اسد در حالی بیان شد که قرار است هفته جاری نشستی بین نمایندگان دولت سوریه و مخالفان در عربستان برگزار شود.

بشار اسد در این مصاحبه خطاب به مقامات عربستانی گفت: این جلسه در حالی برگزار خواهد شد که عربستان سعودی همچنان به حمایت خود از تروریست ها ادامه می دهد و چنین جلساتی نمی تواند جلوی این حمایت را بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *