پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
حبیبی:

دولت با ۱+۵ محتاطانه برخورد کند

يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۲
کد مطلب: 459758
دبیر کل حزب موتلفه با بیان اینکه گزارش آژانس نشان می‌دهد که هنوز بی‌اعتمادی به آمریکا را باید حفظ کنیم گفت: دولت باید همچنان با احتیاط نسبت به نیات ۱+۵ برخورد کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه با اشاره به گزارش دوپهلوی آژانس، اظهار کرد: راستی‌آزمایی ما از غرب در قضیه پی ام دی روشن می‌شود.
 
وی افزود: گزارش آژانس نشان می‌دهد که هنوز بی اعتمادی به آمریکا را باید حفظ کنیم. اگر پی ام دی حل نشود گام‌های بعدی هرگز طی نخواهد داشت. دولت باید همچنان با احتیاط نسبت به نیات ۱+۵ برخورد کند.
 
حبیبی با اشاره به اظهارات برخی مقامات غربی تصریح کرد: آنها گفته‌اند شورای حکام با مختومه شدن پرونده ایران در آژانس موافقت خواهند کرد حتی اگر این حرف هم درست باشد باید دید با این گزارش آمانو که استخوان را لای زخم حفظ کرده است چه باید کرد؟ آژانس هیچ سندی برای بخش سیاه گزارش خود ارائه نداده است لذا امکان اینکه این سیاه نویسی ادامه یابد، هست.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد ارزیابی اربعین امسال گفت: طبق آماری که داده اند کربلا در اربعین امسال میزبان ۲۷ میلیون مسلمان بود کربلا امسال به بزرگترین میعادگاه تاریخ معاصر تبدیل شد.
 
وی افزود: اربعین بزرگترین اجتماع مذهبی جهان اسلام بود. ۲۷ میلیون زائر از ۷۰ کشور ملیت جهان به عشق امام حسین(ع) فرزند پیامبر اعظم اسلام به عراق رفتند و با نظم و انضباط اسلامی نمایشی از قدرت اسلام و قرآن را به جهانیان عرضه کردند. این بزرگترین رزمایش نرم شیعه در برابر جباران تاریخ معاصر و منافقان جهان اسلام است.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: بر اساس گزارش‌های رسیده ۷۰۰ میلیون وعده غذای مجانی طی ۱۰ روز راهپیمایی توزیع شده است. ۱۰۰ نوع خدمات رایگان به زوار ارائه شده است. با آنکه عراق به دلیل حضور گروه‌های تروریستی ناامن است اما مقامات امنیتی این کشور با فداکاری و جانفشانی امنیت آنجا را تأمین کردند و بیش از ۸۵ خودروی بمب‌گذاری شده را کشف و خنثی کردند. این یک رکورد بزرگ در تأمین امنیت است. باید از مسئولان دولت عراق به طور جدی تشکر کرد دولت ایران هم با تقسیم کار خوب و به موقع به زائران تلاش خوبی کرد و باید از همه د ست‌اندرکاران این همایش عظیم و میلیونی تشکر و قدردانی بشود.
 
حبیبی در مورد سالروز ۱۶ آذر اظهار داشت: ۱۶ آذر در مبارزات دانشگاهی و دانشجویی کشور روز بزرگی است. این روز بزرگ به عنوان نماد استکبارستیزی و  آمریکاستیزی دانشجویان باید گرامی داشته شود.
 
وی افزود: برخی عناصر خودفروخته و وابسته به آمریکا وقیحانه می‌خواهند این روز بزرگ را مصادره کنند و آن را در مسیر نوکری به واشنگتن و غرب هدایت نمایند. دانشجویان عزیز به ویژه حزب‌الهی‌ها باید هوشیار باشند و جلوی این انحراف و خیانت تاریخی را بگیرند.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین در مورد نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان غرب تصریح کرد: مقام معظم رهبری باب تعامل فکری با جوانان غرب را باز کرده اند و این دومین نامه است که ارسال می‌شود. سطح این نامه در روشنگری هم سطح نامه امام به گورباچف است با این تفاوت که مخاطبین آن بسیار متفاوت هستند.
 
وی افزود: رهبر انقلاب در این نامه از درد مشترک جوامع اسلامی با غرب سخن گفتند! امروز تروریسم درد مشترک ما با آنها است با این تفاوت که حداقل نیم قرن است مسلمانان در جوامع خود به واسطه تجاوز آمریکا و اسرائیل به سرزمینهای اسلامی زخم جانکاه تروریسم را حس می‌کنند.
 
حبیبی گفت: برخوردهای دوگانه غرب با تروریسم مشکلی را حل نمی‌کند باید واقعاً عزم جدی برای این مبارزه وجود داشته باشد. امروز اسرائیل و آمریکا متحد کشورهایی هستند که مشغول غارت، ویرانی و کشتار ملت‌های سوریه و عراق و لبنان هستند و می‌خواهند یک امپراطوری سیاه را تدارک ببینند.
 
وی افزود: هدف این امپراطوری سیاه نشان دادن آموزه‌های اسلام و احیای حکومت اموی و عباسی است. جوانان غرب باید در جریان این تحلیل عمیق تاریخی قرار گیرند و تعامل شرافتمندانه و صادقانه‌ای با جهان اسلام داشته باشند.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین در مورد آخرین تحولات مربوط به انتخابات گفت:انشاء الله اصولگرایان در انتخابات آینده با یک صدا و یک فهرست می‌آیند و این یک ضرورت است.
 
وی افزود: تحریکاتی که در درون و بیرون جبهه اصولگرایان برای واگرایی صورت می‌گیرد بی نتیجه است ما یک راه بیشتر نداریم و آن همگرایی زیر چتر اصولگرایی است.
 
حبیبی در پایان رحلت پیامبر اعظم(ص) و امام حسن عسگری و نیز امام رضا(ع) را تسلیت گفت و افزود: محرم و صفر امسال ما با توشه عظیم فرهنگی و ذخیره مهم معنوی در بقیه سال ان‌شاءالله به تهاجم فرهنگی دشمن پاسخی شایسته خواهیم داد. همانطور که امام فرمودند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است ما باید این ایام را غنیمت معنوی و فکری بدانیم و به بالندگی فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) افتخار کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *