کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حاشیه‌ها در پیست دوومیدانی ایران هم‌چنان پابرجاست

دوگانگی گفتار رییس فدراسیون و معاون وزیر

15 آذر 1394 ساعت 11:32

با گذشت 3 ماه از انتخابات فدراسیون دوومیدانی امور این فدراسیون هنوز سامان نگرفته و حتی برخی دوگانگی‌ها در صحبت‌های رییس و وزارت ورزش دیده می‌شود. دلیل این نابسامانی‌ها و تضاد در گفتار چیست؟


به گزارش جهان به نقل از ایسنا، پیست دوومیدانی ایران، روزهای شلوغی را پشت سر می‌گذارد و مشخص نیست داستان ادامه دار این فدراسیون به کجا خواهد رسید. روز‌ها درگیری برای انتخاب سرپرست برای فدراسیون،‌ ماه‌ها انتظار برای برگزاری انتخابات و ابلاغ حکم ریاست فدراسیون و حالا هم انتظار برای کامل شدن کادر اجرایی. 7 ماه تا آغاز المپیک 2016 ریو دوژانیروی برزیل باقی ماند است و ظاهرا حواشی در دوومیدانی پایانی ندارد.
 
رییس فدراسیون دوومیدانی در حال حاضر قصد دارد تمام کارها را به تنهایی انجام بدهد و به نظر می‌رسد امور فدراسیون را به صورت کامل در دست گرفته است و احتیاجی به کادر برای انجام برخی امور ندارد.
 
از همان زمان که ابلاغ ریاست کیهانی صادر نمی‌شد برخی مهم‌ترین علت این موضوع را مخالفت وزارت ورزش با نفرات پیشنهادی برای کادر فدراسیون دانستند اما "کیهانی" همیشه این موضوع را رد می کرد و حتی در اظهارنظرهای خود اعلام کرد که هیچ عجله‌ای برای ایجاد تغییر در فدراسیون ندارد.
 
او در هر مصاحبه‌ای اعلام می‌کرد که به زودی کادر فدراسیون معرفی می‌شوند و حتی عباس فتحی رییس هیات دوومیدانی ایلام هم به صورت غیررسمی کارش را به عنوان دبیر در فدراسیون آغاز کرد. فتحی بعدها در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد که فقط برای کمک آمده و هنوز هیچ کاری را رسما آغاز نکرده است.
 
هفته‌ی پیش مجید کیهانی در یک برنامه تلویزیونی از تغییر دبیر پیشنهادی خود سخن گفت اما در این مدت هیچ صحبتی مبنی بر اعلام یا عدم اعلام اسامی پیشنهادی به وزارت ورزش مطرح نشده است.
 
نصرالله سجادی اخیرا در گفت وگو با ایسنا درباره‌ی علت تایید نشدن اسامی پیشنهادی رییس فدراسیون دوومیدانی گفته بود: "رئیس فدراسیون هنوز اعضایی را به ما معرفی نکرده که ما بخواهیم آن را تایید کنیم. کادر اجرایی باید به وزارت ورزش معرفی شود تا ما نیز آن ها را مورد تایید قرار دهیم که متاسفانه هنوز چنین کاری صورت نگرفته است".
 
حال سوال این است که دلیل این دوگانگی چیست؟ معاون وزیر اعلام کرده که هیچ شخصی به فدراسیون معرفی نشده و رییس می‌گوید منتظر اعلام نظر وزارت است. ناهماهنگی میان رییس جدید فدراسیون و وزارت‌خانه از همین موضوع مشخص می‌شود اما آن چه معلوم نیست علت این دوگانگی و ناهماهنگی است.
 
چگونه ممکن است که یک رییس فدراسیون حتی قبل از انتخابش به انتخاب کادر اجرایی‌اش فکر نکرده باشد. حال آنکه سه ماه از انتخاب کیهانی هم می‌گذرد و او هنوز اعضای فدراسیون را معرفی نکرده است.
 
اگر این رویه نادرست است چرا وزارت ورزش هیچ اعتراضی به آن ندارد و به فدراسیون اولتیماتوم نداده که هرچه زودتر نفراتش را اعلام کند. اگر هم اسامی به وزارت داده شده دلیل تاخیر و البته رد این موضوع از طرف معاون وزیر ورزش چیست؟
 
از اسفند ماه سال 93 حواشی فدراسیون دوومیدانی با استعفای افشین داوری از ریاست این فدراسیون آغاز شد و با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد شلوغی این روز‌های پیست دوومیدانی ایران هم‌چنان ادامه دار خواهد بود و صدالبته مشکل‌ساز.
 
به نظر می‌رسد مسوولان امر باید در آستانه المپیک راهی برای باز شدن گره دوومیدانی ایران بیابند تا شاید پس از ماه‌ها تنش و بی‌برنامگی، دوومیدانی ایران به آرامش نسبی و اجرایی برسد.


کد مطلب: 459649

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/459649/دوگانگی-گفتار-رییس-فدراسیون-معاون-وزیر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com