پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

ادامه همکاری شهرداری تهران و کربلا

شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب: 459515
مدیران ستاد اربعین شهرداری تهران و کربلا، بر تداوم خدمات رسانی مشترک به زایران حسینی در کربلا تاکید کردند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، با اتمام عملیات شهرداری تهران در ستاد اربعین 94 در شهر کربلا، معاون خدمات شهری شهرداری تهران و رییس ستاد با شهردار کربلا دیدار و گفتگو کرد.
 
در این دیدار مجتبی عبدالهی رییس ستاد اربعین شهرداری تهران ضمن قدردانی از همکاری مجموعه شهرداری کربلا گفت: نیروهای خدمات شهری شهرداری تهران در کربلا معلی هم زایر و هم خادم زایرین اباعبدالله الحسین بودند.
 
وی افزود: پرسنل شهرداری تهران تلاش کردند با تمام توان خدمت شایسته ای در سطح شهر کربلا انجام دهند.
 
وی با اشاره به خدمت رسانی شهرداری تهران به زایرین اربعین حسینی برای دومین سال گفت: هماهنگی ها نسبت به سال گذشته بیشتر شد و نواقص تا حد زیادی برطرف شد و این امر با تلاش شهرداری کربلا محقق شد که برای این تلاش و روان سازی کارها از شهرداری کربلا سپاسگذاریم.
 
عبدالهی ادامه داد: اطمینان دارم شهرداری کربلا به مدیریت اقای عامری آنچه که در توان داشته انجام داده تا کارها به بهترین شکل انجام شوند، بی تردید با حجم زیاد زایرین که بالغ بر ۲۰ میلیون نفر بود مدیریت شهر و پیشبرد کارهای اجرایی کار بسیار سختی است و قطعا نگهداشت این شهر امکان پذیر نیست مگر با مدیریت ودقت.
 
وی تاکید کرد: این توانایی و کارامدی شهرداری کربلا راتحسین می کنیم و امیدواریم این روند روز به روز با سرعت بیشتری در جهت پیشرفت شهر کربلا ادامه داشته باشد تا این شهر به جایگاه شایسته خود برسد.
 
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به امادگی شهرداری تهران برای انتقال تجربیات و کمک های بیشتر به شهرداری کربلا گفت: از گذشته اعلام امادگی برای هرگونه خدمتگذاری برابر درخواست شهرداری کربلا را اعلام کرده ایم. در بازدید شهردار کربلا از تهران اعلام شد که در راستای پیشنهادات اظهار شده امادگی داریم هرگونه همکاری را با شهردار کربلا داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: در بازدید شهردار کربلا از مرکز مدیریت پسماند و زباله سوز شهر تهران اعلام کردیم که اماده همکاری برای راه اندازی چنین مجموعه ای در شهر کربلا هستیم. همچنین درخصوص توسعه ی فضای سبز و ساخت بوستان در شهر کربلا با استانداردها و توان شهرداری تهران اماده همکاری تنگاتنگ با شهرداری کربلا هستیم.
 
عبدالهی تاکید کرد: اماده ایم تجربیات خود را درخصوص ساخت مراکز میوه و تره بار همانند انچه که در شهر تهران ساخته شده است در اختیار شهرداری کربلا قرار دهیم در سایر موارد مانند تشکیل سازمان اتش نشانی و خدمات ایمنی، اموزش نیروها و زیباسازی و پیرایش شهری نیز می توانیم تجربیات خود را به شهرداری کربلا منتقل کنیم و این امادگی را نیز داریم که در موضوعاتی که شهرداری کربلا دستاوردهای موفق دارد تجربیات خود را در اختیار شهرداری تهران قرار دهد.
 
وی ادامه داد: انتقال تجربیات میان دو شهر تهران و کربلا می تواند در قالب تفاهم نامه ای انجام شود.
 
وی با اشاره به تواق برای طراحی چند بوستان و فضای سبز در شهر کربلا گفت: طرح ها برای ایجاد فضای سبز و بوستان در شهر کربلا اماده شده است که به زودی تقدیم شهرداری این شهر خواهد شد.
 
عبداللهی با تاکید بر افزایش همکاریهای شهرداری های تهران و کربلا گفت: افزایش و تداوم همکاری ها موجب ارایه خدمات بهتر به زایرین حسینی خواهد شد و قطعا این همکاری و تلاش دو جانبه باعث عظمت اسلام و شیعه در جهان خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: متاسفانه بدخواهان و برخی کشورهای تحت نفوذ استکبار علاقه ندارنر دو کشور ایران و عراق کنار هم باشند و سعی در ایجاد اختلاف دارند باید مراقب این گونه اعمال باشیم و اگر مشکلی پیش امد با برادری و گذشت موضوع را حل کنیم، دشمنان از نزدیکی دو کشور دوست و برادر و شیعه نشین ایرا و عراق هراس دارند و سعی در ایجاد تفرقه هستند که دو کشور باید مراقب این تحرکات دشمن باشند و این امر تنها با برادری بیش از پیش محقق خواهد شد.
 
شهردار کربلا: وحدت مسلمین از تاکیدات اسلام است
 
در ابتدای این دیدار، ناصر میری محمد العامری شهردار کربلای معلی وحدت مسلمین را یکی از اهداف و تاکیدات دین اسلام خواند و افزود: باید با حفظ وحدت، باید در راستای خدمت رسانی به زایرین حسینی و شهر کربلا تلاش کنیم.
 
وی خطاب به مسوولان ستاد اربعین شهرداری تهران گفت: از هدف شما که خدمت رسانی به زایرین و شهر کربلا است مطلع هستیم. این خدمات خالصانه شما در راستای ایجاد وحدت میان مسلمانان زیر پرچم امام حسین (ع)، به استکبار جهانی نشان می دهد که شیعیان و عموم مسلمانان برادرانه در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
خیلی جالب است خوشم آمد حتما انجام دهید