جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
بر اساس انتخاب کمیته بین المللی پارالمپیک؛

بانوی ایرانی نامزد دریافت عنوان بهترین ورزشکار ماه نوامبر

شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 459434
این بانوی ایران نخستین زن دارای معلولیت است که در این رقابتها شرکت خواهد کرد. وی همچنین سهمیه ورودی بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ را هم در تایلند کسب کرد.
بانوی ایرانی نامزد دریافت عنوان بهترین ورزشکار ماه نوامبر
به گزارش جهان ، پایگاه خبری رسمی کمیته بین المللی پارالمپیک شش ورزشکار را برای دریافت عنوان بهترین ورزشکار ماه نوامبر ۲۰۱۵ معرفی کرد.

در میان این شش ورزشکار، نام زهرا نعمتی، بانوی پرافتخار تیم ملی تیر و کمان جانبازان و معلولان، نیز به چشم می‌خورد.
 
نعمتی در ماه نوامبر موفق شد سهمیه ورودی به بازی های المپیک را کسب کند و پس از اسکار پیستوریوس که به عنوان اولین مرد دارای معلولیت در رقابتهای المپیک شرکت کرد، این بانوی ایران نخستین زن دارای معلولیت است که در این رقابتها شرکت خواهد کرد. وی همچنین سهمیه ورودی بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ را هم در تایلند کسب کرد.
 
زهرا نعمتی با کسب مدال طلای بازی‌های پارالمپیک تابستانی ۲۰۱۲ در شاخهٔ ریکرو انفرادی نام خود را به عنوان نخستین و تنها زن در تاریخ ورزش ایران که موفق به کسب مدال طلا در سطح المپیک و پارالیمپیک شده‎است، جاودانه کرد.

وی همچنین به همراه راضیه شیرمحمدی و زهرا جوانمرد که تیم ملی تیراندازی با کمان بانوان ایران را در قسمت تیمی تشکیل می‎دادند عنوان سومی و مدال برنز پارالیمپیک ۲۰۱۲ لندن را به‎دست آوردند.
 
جایزه ورزشکار برتر پارالیمپیک ۲۰۱۲ لندن
 
زهرا نعمتی در ۲۹ می ۲۰۱۳ از سوی «بنیاد بین‎المللی اسپورت آکورد» مفتخر به دریافت جایزه معتبر ورزشکار برتر پارالیمپیک ۲۰۱۲ لندن شد. مراسم اهدای جوایز منتخبین اسپورت آکورد با حضور رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش روسیه و روسای فدراسیون‌های جهانی و نامزدهای معرفی‎شده برای دریافت این جایزه در شهر سن پترزبورگ روسیه برگزار شد.
علاقمندان می توانند تا روز چهارشنبه، ۱۸ آذر ماه، ساعت ۱۲ به صفحه اصلی وب سایت کمیته بین المللی پارالمپیک به آدرس www.paralympic.org مراجعه کرده و در ستون سمت راست، نام نعمتی را انتخاب کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *