جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

هشدار چاقی دانش‌آموزان به خانواده‌ها

شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۴۸
کد مطلب: 459349
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با هشدار به خانواده‌ها در خصوص پدیده چاقی دانش‌آموزان، گفت: فعالیت‌های حرکتی مختلفی برای مقابله با پدیده چاقی در مدارس پیش‌بینی شده است.
به گزارش جهان، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: به هر طریق باید تلاش کنیم تا فعالیت فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس را افزایش دهیم.

وی افزود: با نرمش صبحگاهی مدارس، هر دانش‌آموز در هر روز ۵ دقیقه ورزش می‌کند که این عدد در هر هفته ۲۵ دقیقه خواهد شد که سرانه ورزش مدارس و همچنین ورزش کشور افزایش می‌یابد.

حمیدی با بیان اینکه اکنون با پدیده چاقی در هزاره سوم مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: یکجا نشینی، فعالیت‌های نوین، استفاده از اینترنت و تلفن همراه، بچه‌ها را به خود مشغول می‌کند و اوقات فراغت از وضعیت فعال به غیر فعال تبدیل شده است که در نتیجه، آن سواد حرکتی بچه‌ها و توانایی عضلانی آنها کاهش می‌یابد و منجر به چاقی بچه‌ها شده است.

وی ادامه داد: چاقی پدیده‌ای جهانی است و با این پدیده، بیماری‌های غیر واگیر نیز افزایش می‌یابد زیرا امروز سکته و دیابت جایگزین بیماری‌های واگیردار شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر افراد در سنین کودکی، خردسالی و نوجوانی، تحرک نداشته باشند و سلول‌های چربی در طفولیت شکل بگیرد، در زمان بزرگسالی این سلول‌ها رشد می‌کند و با رشد سلول چربی، لاغر شدن بسیار سخت خواهد شد.

وی گفت: به دلیل بروز مشکلاتی مانند چاقی به دنبال گسترش فعالیت‌های حرکتی در مدارس هستیم که نرمش صبحگاهی، المپیاد درون مدرسه‌ای و حیاط پویا از جمله برنامه‌ها برای مقابله با چاقی بچه‌هاست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *