کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله امامی کاشانی در نماز جمعه تهران:

مراسم اربعین را با برگزاری حج توسط عقب افتاده‌ترین دولت زمان ما مقایسه کنید

13 آذر 1394 ساعت 14:21

امام جمعه موقت تهران گفت: امروز از ۵۰ کشور دنیا حدود ۲۶ میلیون نفر به کربلا سفر کردند و مراسم اربعین را اقامه داشتند و با اینکه دشمن تهدید کرده بود، اما این مراسم با امنیت و عظمت برگزار شد؛ حالا این مراسم را با مراسم حجی که دولت قرون وسطایی و شاهنشاهی سعودی که عقب افتاده‌ترین دولت در زمان ماست، مقایسه کنید و ببینید آنها مراسمی را با حدود دو میلیون نفر چطور برگزار کردند و با چه رسوایی روبرو شد.


گروه سیاست جهان نیوز ـ آیت‌الله امامی کاشانی در نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی و با بیان اینکه این نامه یک محور ایدئولوژی و یک محور سیاسی دارد، اظهار کرد: دلیل اینکه رهبر انقلاب نامه خود را به جوانان غرب خطاب کردند، این است که اگر انسانی در جوانی متوجه خدا شود و شکفته گردد، بسیار ارزش دارد ولی اگر به سن بالاتر رسید، امیدی به هدایتش نیست ولی به جوانان امید است زیرا هنوز فطرت را گم نکرده‌اند و پیران، مادران و پدران فردا هستند.

وی افزود: به همین دلیل است که نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غربی در نوع خود جالب و حائز توجه است.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: مقام معظم رهبری در این نامه از فرانسه شروع کرده‌اند و به حوادث پاریس اشاره داشتند و تاکید کردند که این حوادث باعث تألم من شد. این سخن رهبری بدین معنی است که برای ایشان و همه مسلمانان، مسلمان بودن یا نبودن کشته‌شدگان حوادث تروریستی تفاوتی نمی‌کند؛ بنابراین این نامه نشان می‌دهد که اصلاً اسلام چیست، دنبال چیست و ثابت می‌کند که دین اسلام در پی ساختن انسان‌هاست.

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه دنیای غرب در مواجهه با تروریسم دچار یک تناقض شده است، گفت: غربی‌ها از یک طرف می‌گویند مخالف داعش و تروریسم هستیم و از یک طرف تروریسم دولتی اسرائیل را مورد حمایت قرار می‌دهند و از طرف دیگر به گروه‌های تروریستی و داعش کمک می‌کنند و از سوی دیگر می‌گویند با آنها مخالفیم.

وی تصریح کرد: این وضعی که در دنیای کنونی وجود دارد، دو نفع برای اسلام و دو خسارت برای سردمداران غرب دارد.

امام جمعه موقت تهران افزود: این حوادث و این وضعیت کنونی جهان از آن جهت برای اسلام منفعت دارد که موجب بیداری جهانی می‌شود و مردم در این تضادها، آگاه خواهند شد.

آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: در میان جامعه بشری که بیش از هفت میلیارد و نیم جمعیت دارد، آنهایی به دنبال تروریسم هستند و از آن حمایت می‌کنند که از صد میلیون هم بیشتر نمی‌شوند که همان سلاطین و رؤسای جمهور استکبار و غرب هستند اما ملت‌ها و جوامع بشری با آنها مخالفت دارند و از آنها جدا می‌شوند.

وی گفت: ملت‌های غربی وقتی می‌فهمند که دولت‌هایشان حامی تروریست‌ها هستند، از آنها جدا خواهند شد. در روایات مربوط به ظهور امام زمان (عج) هم داریم که ملت‌ها از دولت‌ها و قدرت‌های سلطه‌گر، جدا و مأیوس می‌شوند؛ بنابراین جدا شدن مردم غرب از دولت‌هایشان و همچنین ملت‌هایی که تحت حاکمیت دولت‌های وابسته به غرب مانند دولت سعودی هستند، یک واقعیت است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مأیوس شدن ملت‌ها از قدرت‌ها و تحقق یک بیداری در سطح جهان، به نفع اسلام است و خسارتی برای دشمن محسوب می‌شود؛ بنابراین باید جوانان هوشیار شوند، دنیا بیدار شود و با اسلام تعامل برقرار کند و یک گفتمان واقعی بوجود بیاید.

آیت‌الله امامی کاشانی تاکید کرد: این حرکت‌ها و ناامنی‌ها همه یک نویدی می‌دهد به آنکه فکرها باز خواهد شد؛ مخصوصاً اگر این مسائل در گفتگوی میان ادیان مطرح شود، مشخص خواهد شد که اسلام، دین انسانیت است و این دین در آینده جهانی خواهد شد و آنچنان امنیت برقرار خواهد کرد که در روایات داریم که در حکومت امام زمان (عج)، یک زن جوان با اینکه طلا و زیورش آشکار است، می‌تواند در شب تاریک از شرق دنیا به غرب دنیا در امنیت کامل سفر کند؛ این روزی است که اسلام به جهانیان بشارت داده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم یک تعامل و گفتمانی بر اساس معیارهای دینی آغاز شود و اساتید دانشگاه‌های دنیا به این فکر بیفتند تا همه ادیان و صاحبان ادیان را جمع کنند تا دین خود را ارائه دهند و بر ترازو بگذارند و بفهمند که کفه برتر دین، همان آموزه‌های خاتم پیامبران است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی، اظهار کرد: مساله اربعین از زمان حضرت امام باقر(ع) شروع شد ولی قبل از ایشان، جابربن‌عبدالله‌انصاری و اهل‌بیت(ع) به کربلا آمدند اما اینکه زیارت اربعین، علامت مؤمن است، از زبان امام باقر(ع) بیان شده است.

آیت‌الله امامی کاشانی افزود: اربعین برای سایر ائمه اطهار نیست، زیرا آن رویدادی که امام حسین(ع) بر روی زمین بوجود آورد، در تاریخ بشریت بی‌نظیر است. قیام امام حسین(ع) نکته‌هایی را دارد که یک برجستگی‌هایی را ایجاد می‌کند و به مساله اربعین، تجلی خاصی می‌بخشد.

وی تصریح کرد: آن ویژگی که در امام حسین(ع) بوده، پرده برداشتن از محتوای کفر از دین است که به عنوان نمونه، اقدامات تکفیری‌ها مساله‌ای است که امروز آنها و قوم خبیث داعش در ارتباط با اسلام انجام می‌دهند و محتوای کفرآمیزی را به اسلام اطلاق می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: شاید یهودی‌ها و مسیحی‌ها در برابر اسلام می‌گویند «ما حق هستیم» اما قومی مانند تکفیری‌ها که مشابه تاریخی آن، بنی‌امیه است، کفر را در قالب اسلام می‌ریزند؛ یعنی داعش می‌گوید ما مسلمان هستیم، اما به نام اسلام، این همه جنایت می‌کند و حتی وقتی در عراق وارد می‌شود، نماز جمعه اقامه می‌کند و می‌گوید اسلام این است، همانطور که بنی‌امیه می‌گفت اسلام این است.

وی تاکید کرد: داعش به حول قوه الهی روز به روز ضعیف‌تر و بدبخت‌تر می‌شود، اما خطرناک این است که این تفکر به نام دین باشد و بشریت را مأیوس کند و این همه آدم‌کشی، جنایت و خشونت را به نام اسلام بزند.

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه فلسفه مراسم اربعین به این معنی است که همه بفهمند ۴۰ روز از شهادت امام حسین(ع) گذشته است، گفت: باید همه دنیا باید متوجه شوند آن چیزی که جهان را اداره می‌کند، بیداری اسلامی است.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: امروز از ۵۰ کشور دنیا حدود ۲۶ میلیون نفر به کربلا سفر کردند و مراسم اربعین را اقامه داشتند و با اینکه دشمن تهدید کرده بود، اما این مراسم با امنیت و عظمت برگزار شد؛ حالا این مراسم را با مراسم حجی که دولت قرون وسطایی و شاهنشاهی سعودی که عقب افتاده‌ترین دولت در زمان ماست، مقایسه کنید و ببینید آنها مراسمی را با حدود دو میلیون نفر چطور برگزار کردند و با چه رسوایی روبرو شد.

وی تصریح کرد: باید از دولت عراق تشکر کنم و از مقام مرجعیت این کشور قدردانی داشته باشم که در هر زمان لازم دیدند، تذکر دادند و از صدای و سیمای جمهوری اسلامی هم تشکر می‌کنم که در این زمینه اطلاع‌رسانی کردند.

آیت‌الله امامی کاشانی گفت: چیزی که می‌تواند جلوی غرب و جنایت‌های آنها را بگیرد، شهادت است و افضل شهادت، امام حسین(ع) است؛ شهادت سرمایه‌ای است که در برابر همه باطل‌ها می‌ایستد.


کد مطلب: 459309

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/459309/مراسم-اربعین-برگزاری-حج-توسط-عقب-افتاده-ترین-دولت-زمان-مقایسه-کنید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com