پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

گزارش‌اطلاعات آلمان ازجنگ‌افروزی‌عربستان

پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب: 459162
دستگاه اطلاعاتی آلمان، سیاست خارجی عربستان را عامل بی‌ثباتی در جهان عرب توصیف کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری آلمان خبر داد، دستگاه اطلاعاتی آلمان (BND)تاکید کرده است که عربستان سیاست "مداخله‌ گرانه نسنجیده" را دنبال می کند.

دستگاه اطلاعاتی آلمان آورده است که رویکرد دیپلماتیکِ محتاطانه‌ اعضای پر سن و سال خاندان حاکم در عربستان، جای خود را به سیاست مداخله‌ گرایانه نسنجیده داده است.

دستگاه اطلاعاتی آلمان محمد بن سلمان فرزند شاه، وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان را از عاملان اصلی درگیری و جنگ قدرت در درون خاندان سعودی دانست.

به گزارش شبکه العالم، تحلیلگران دستگاه اطلاعاتی آلمان درخصوص این خطری پنهان هشدار داده اند که احتمال دارد محمد بن سلمان سعی کند تا با کنار زدن محمد بن نایف ولیعهدعربستان به طور مستقیم پادشاه عربستان شود.

برپایه این گزارش، دستگاه اطلاعاتی آلمان معتقد است که فرزند شاه سعودی با اصلاحات پرهزینه درتلاش برای تحکیم بخشیدن به جایگاهش برای جانشینی پدرش است و این کار به بروز تنش در خاندان سعودی و با همپیمانانش در منطقه می‌ انجامد.

براساس تحلیل دستگاه اطلاعاتی آلمان، شاه سعودی و فرزند او می خواند تا جایگاه خودشان را به عنوان رهبران جهان عرب تحکیم بخشند و تلاش می کنند تا از طریق شاخص های قدرت نظامی و ائتلاف های منطقه ای جدید، رویکرد سیاست خارجی سعودی را گسترش دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *