پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
رئیس دستگاه امنیتی لبنان تاکیدکرد؛

نقش "نصرالله" در آزادی گروگان‌های لبنانی

چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 459009
رئیس دستگاه امنیت عمومی لبنان از نقش دبیر کل حزب الله در تسریع روند آزادی گروگان‌های لبنانی از دست گروه تروریستی «جبهه النصره» سخن گفت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سرلشگر «عباس ابراهیم» رئیس دستگاه امنیت عمومی لبنان گفت: اقدامات «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله، روند آزادی اسرای نیروهای امنیتی از چنگ «جبهه النصره» را تسهیل کرد.
 
سرلشگر عباس ابراهیم در گفت‌وگو با تلویزیون «المنار»، با بیان اینکه در جریان مبادله اسرای لبنانی با زندانیان وابسته به افراد مسلح، هیچ محکومی و یا فردی که دستانش به خون لبنانی‌ها آغشته گشته را آزاد نکردیم، تاکید کرد که همه زندانیانی که آزاد شدند، پیوستن به جبهه النصره را قبول نکرده و از محل مبادله به داخل لبنان بازگشتند.
 
وی به دیدار اخیرش با سید حسن نصر الله و درخواست مساعدت حزب الله در این پرونده، اشاره و تاکید کرد: سید (نصرالله) از من خواست که او را در جریان مشکلات و موانع آزادی اسرا قرار دهم.. یک هفته بعد از آن دیدار، سید پیامی برایم فرستاد، مبنی بر اینکه «این پرونده بزودی به جریان خواهد افتاد و این موضوع را "نهاد المشنوق" وزیر کشور و "تمام سلام" نخست وزیر می‌دانند».
 
ابراهیم با بیان اینکه شرط جبهه النصره برای آزادی اسرای لبنانی، آزادی شماری از زندانیانش از زندان‌های سوریه بود، تاکید کرد که سید حسن نصر الله روند آزادی زندانیان افراد مسلح از بازداشتگاه‌های سوریه و برقراری آتش بس را تسریع و تسهیل کرد.
 
وی تاکید کرد که طی روزهای گذشته سید حسن نصرالله کاملا در روند جزئیات این پرونده قرار داشت زیرا شرط‌های غیر عملی جبهه النصره، نیاز به دخالت سید را اجتناب‌ناپذیر کرد و پیام‌هایی برای حل این موانع ارسال کرد.
 
المشنوق: عرسال اشغال شده است
 
از طرفی «نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان در سخنانی بعد از آزادی اسرای نیروهای امنیتی گفت: شهرک مرزی عرسال یک منطقه اشغال شده و خارج از سیطره و کنترل دستگاه‌های امنیتی رسمی لبنان است.
 
وی با اشاره به باقی ماندن 9 تن از نظامیان ارتش در چنگ گروه تروریستی «داعش»، تاکید کرد که هیچ کانال تماسی به منظور مذاکره درباره نظامیان ربوده شده، بین نیروهای امنیتی لبنان و داعش وجود ندارد.
 
تاکید بر لزوم آزادی سایر اسرا از چنگ داعش
 
از طرفی دیگر 16 نیروی امنیتی آزاد شده لبنان غروب سه‌شنبه (1 دسامبر) پس از جلسه با سرلشگر عباس ابراهیم در مقر هشتم ارتش در شهرک «اللبوه» در مراسم استقبال رسمی که در کاخ نخست وزیری در بیروت برگزار شد، شرکت کردند.
 
نخست وزیر و شماری از وزرا،‌ نمایندگان پارلمان، سفرا، و شخصیت‌های سیاسی و دینی لبنان در این مراسم شرکت کردند.
 
نخست وزیر لبنان در سخنانی با تشکر از تلاش‌های عباس ابراهیم، بر لزوم تکمیل این روند و آزادی اسرای ارتش لبنان از چنگ داعش تاکید کرد.
 
16 آزاده لبنانی غروب روز گذشته بعد از اتمام مراسم استقبال رسمی و دیدار با خانواده‌هایشان به میدان «ریاض الصلح» محل تحص خانواده‌هایشان طی چند ماه گذشته در مرکز بیروت پیاده روی کرده و ضمن دیدار با خانواده‌های همکارانشان بر لزوم تلاش برای آزادی سایر اسرا تاکید کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *