شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۱۰
به دلیل ورود بدون روادید هزاران زائر ایرانی به خاک عراق؛

بغداد رسماً به سفیر ایران اعتراض کرد

سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب: 458936
بغداد اعلام کرد به طور رسمی اعتراضش به ورود بدون روادید هزاران زائر ایرانی اربعین حسینی(ع) به خاک عراق را به سفیر ایران ابلاغ کرده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، وزارت خارجه عراق، امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که به طور رسمی به سفیر ایران در بغداد، عدم پایبندی تهران به اصل جلوگیری از ایجاد هرج و مرج در گذرگاه مرزی «زرباطیه» [مهران] اعتراض کرده است.
 
«احمد جمال» سخنگوی این وزارت‌خانه طی بیانیه‌ای که در رسانه‌های عراقی از جمله پایگاه خبری «عراق‌پرس» منتشر شد، گفت: دلیل آنچه که در گذرگاه زرباطیه روی داد، عدم پایبندی طرف ایرانی به ممانعت از نزدیک شدن زائرانی بود که مجوز ورود به این گذرگاه را نداشتند. به همین دلیل ما نشستی فوری با «حسن دانایی‌فر» سفیر ایران در بغداد برگزار و به طور رسمی اعتراض خود را به وی ابلاغ کردیم.
 
وی افزود: وزارت خارجه عراق، برای بیش از یک میلیون و پانصد هزار ایرانی، مجوز ورود به خاک عراق  (روادید) را صادر کرده است و این اقدام از طریق 15 دفتر و هیأت در مناطق مختلف ایران صورت گرفت. طرف ایرانی متعهد است که به زائرانی که روادید ندارند،اجازه ورود به گذرگاه‌های مرزی ما را ندهد.
 
دیروز نیز وزارت کشور عراق،  با انتشار بیانیه‌ای از مسئولان ایرانی به دلیل عدم کنترل بر گذرگاه مرزی مهران و ورود بدون روادید هزاران زائر به خاک عراق انتقاد و اعلام کرد: «گذرگاه مرزی زرباطیه [مهران] طی 48 ساعت گذشته شاهد آشفتگی بود.. طرف ایرانی وظایف و تعهدات خود را به شکل مسئولانه انجام نداد».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
این بی نظمی ها نتیجه رفتار و کردار دولت قبل بوده و هیچ ارتباطی به عملکرد وزارت محترم کشور دولت فعلی ندارد.عراق ذهن مردم را نسبت به عملکرد بی عیب و نقص دولت تدبیر و امید نکند.
سینا
خوب راست میگن این کار درست نبود
Iran, Islamic Republic of
مگر عراقي ها توانستند به دادن ويزاي خودشان سر و سامان بدهند كه اينطوري اعتراض ميكنند . ضمناً شلوغش كنند ، تعداد زوار را محدود خواهيم كرد كه در إمدشان بحدي برسد كه به التماس بيفتند ...
احسان
کاملا حق با طرف عراقی هست و در انجام دادن قانون هم هیچ شکی نیست و باید دولت جمهوری اسلامی ایران بیشتر نظارت کند حتی اگر زائری رفت به مرز و مجبور شد برگرده باید قانون انجام بشه
اما زمانی که داعش داشت همه ی شهر های شما رو میگرفت و صدهای ایرانی بدون پاسپورت و روادید و ... خودشون رو رسوندن انجا و دارن همین الان هم میجنگند این حرف ها رو نمی زدید حلا گفتید و حق هم باشمات دیگه رسانه ای چرا می کنی مثلا خیلی اقتدار داری ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
کجای دنیای مجوز ورود به یک کشور را از مبدأ کنترل می کنند! کسی پاسپورت دارد یعنی مجوز خروج دارد و کسی که روادید (ویزا) دارد مجوز ورود به کشور مقصد را دارد. نداشتن روادید به کشور مبدأ ارتباط ندارد.
نسل اول
عزیزان مسئولین محترم کشور فرض کنید که شیعیان عراقی هم می خواهند برای زیارت حضرت امام رضا (ع) به ایران بیایند آیا شما می پذیرید که بدون ویزا و با هرج ومرج واردکشورمان شوند؟!
مسئولین بایستی این قضایا را کنترل نمایند تا بهانه بدست اجانب ندهند
محمد
امان از دست دولت دوره نهم ودهم.همه اش تقصیر احمدی نژاده.
هرچند که حرفشون حسابه، کارشون خیلی زشت بوده.
شما فعلا برید
مرزهاتون رو با عربستان ترکیه اردن و سوریه ببندید تا تروریست ها وارد عراق نشوند بعد بیایید سفیر احضار کنید
رعایت قوانین از مبانی و اصول مسلمانی هستش.