سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۲
۱

انتقاد عراق از عبور غیر قانونی زائران ایرانی

سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب: 458871
وزارت کشور عراق از هجوم زائران ایرانی به یکی از گذرگاه های مرزی انتقاد کرد.
به گزارش جهان، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز خبر داد، وزارت کشور عراق روز دوشنبه در بیانیه ای ادعا کرد ایران به ده ها هزار زائر اجازه داده است به یکی از گذرگاه های مرزی حمله ور و بدون دریافت ویزا وارد این کشور شوند.

این وزارتخانه مدعی شد: زائرانی که با پای پیاده برای شرکت در اربعین امام حسین (ع) به سوی شهر مقدس کربلا در حرکت هستند، روز یکشنبه با شکستن درها و زخمی کردن برخی مرزبانان، وارد عراق شدند.

این وزارتخانه همچنین زائران را متهم کرد بطور عمدی و به منظور فشار بر نیروهای امنیتی برای اجازه ورود غیر قانونی به آنها به این کار اقدام کردند. وزارت کشور عراق اعلام کرد نیروهای مرزی با این وجود از بکارگیری خشونت علیه آنها خودداری کردند.

این بیانیه همچنین مدعی شده است: ما ایران را مسئول این اقدامات می دانیم؛ چرا که وظایفش را به شکل کامل انجام نداده است.

روز دوشنبه ویدیویی در اینترنت منتشر شد که صدها زائر در ورودی گذرگاه مرزی را با خشونت باز می کنند. رویترز اعلام کرد نمی تواند صحت این ویدیو را تأیید کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برادران بیائید کاری نکنیم که دشمن سوء استفاده کرده و برادران عراقی را تحریک کند که ایرانی ها فلان و فلان و ... . احترام به قانون آنقدر مهم است که امام خمینی (ره) در فرانسه حاضر به ذبح قربانی نشدند چرا که خلاف قانون آنجا بود. برای بعدی ها هم جای تلاش بگذارید و بدانید قصد شما از زمان حرکت از منزل مورد قبول است ان شاء الله .