جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

افتتاح دفتر نمایندگی اسرائیل در ابوظبی

دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب: 458734
جنبش تحریم اسرائیل «BDS» امروز دوشنبه طی بیانیه ای افتتاح دفتر نمایندگی رژیم صهیونیستی در ابوظبی را محکوم کرده و آن را نوعی عادی سازی روابط با این رژیم برشمرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی خبرداد: جنبش تحریم اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد که افتتاح دفتر نمایندگی اسرائیل در مقر آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدید‌پذیر(IRENA) فصل جدید و خطرناکی از عادی سازی روابط امارات با اسرائیل است.
 
این جنبش ملت امارات را به تلاش و استفاده از راهکارهای مسالمت آمیز برای متوقف کردن تصمیم سران این کشور در خصوص افتتاح دفتر نمایندگی اسرائیل در ابوظبی دعوت کرد.
 
در این بیانیه آمده است: خطر افتتاح دفتر نمایندگی اسرائیل در ابوظبی تنها به نادیده گرفتن تاریخ حمایت ملت امارات و دولت آن از قضیه فلسطین منحصر نمی شود، بلکه برداشتن گامی بی سابقه در مسیر برقراری روابط رسمی و دیپلماتیک بین امارات و اسرائیل است.
 
جنبش تحریم اسرائیل همچنین تصریح کرد که افتتاح دفتر اسرائیل در مقر آژانس بین المللی انرژی های تجدید پذیر نخستین دفتر نمایندگی دائمی در سطح دیپلماتیک اسرائیل در یکی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواهد بود.
 
در این بیانیه همچنین اشاره شده است که افتتاح این دفتر در ابوظبی بر خلاف قوانین داخلی امارات است که به موجب این قوانین دارندگان گذرنامه های اسرائیلی از ورود به امارات منع شده اند و این قانون به خصوص پس از ترور محمود المبحوح عضو جنبش حماس در امارات در سال 2010 ، تشدید شده است.
 
جنبش مذکور همچنین تاکید کرد: تعدادی از کشورهای جهان به خصوص در اروپا، آمریکای لاتین، آفریقا و جهان عرب اقداماتی برای انزوای بیشتر اسرائیل در سطح بین الملل انجام می دهند در حالیکه دولت امارات برای شکستن این انزوا تلاش می کند.
 
کمیته ملی تحریم اسرائیل یا جنبش تحریم اسرائیل ائتلافی متشکل از گروه ها، سندیکاها و موسسات جامعه مدنی فلسطین است که از بیش از 40 موسسه، سازمان و سندیکای محلی تشکیل شده است و این جنبش شعبه هایی در سراسر جهان دارد و طی چند سال اخیر دستاوردهای زیادی در زمینه خارج کردن سرمایه های خارجی از شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری کسب کرده است.
 
این در حالی است که «مریم الفلاسی» مدیر اداره ارتباطات وزارت خارجه امارات در توجیه افتتاح دفتر نمایندگی اسرائیل در ابوظبی گفت: آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر یک سازمان بین‌المللی مستقل است و بر اساس قوانین و عرف حاکم بر این نهادها فعالیت می‌کند و موضع امارات در روابط با اسرائیل تغییری نکرده است.
 
اما این توجیه امارات با این واقعیت در تعارض است که وجود نمایندگی اسرائیل جای پایی برای فعالیت‌های سیاسی و امنیتی و نیز تجاری اسرائیل در امارات  و چه بسا تمام کشورهای عربی خلیج فارس باز خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اسرائیل داره خودشو به مرزهای ایران نزدیک می کنه. ایرانیان بیشترین تردد را در امارات دارند، و به راحتی میتواند در آنها نفوذ کند شورای عالی امنیت ملی بایستی تدابیر مناسب اندیشه کند