شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۶
آشکار شدن شکاف میان دولتی ها و اصلاح طلبان؛

‫هجمه اصلاح‌طلبان به لیست انتخاباتی کارگزاران/ قنبری: کارگزاران سهم‌خواهی می‌کند

دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب: 458650
پس از انتشار یک لیست کاندیداهای احتمالی اصلاح‌طلبان در مجلس توسط نشریه صدا که توسط اعضای شاخص حزب کارگزاران اداره می‌‌شود، برخی اصلاح‌طلبان به شدت از این اقدام انتقاد کردند.
‫هجمه اصلاح‌طلبان به لیست انتخاباتی کارگزاران/ قنبری: کارگزاران سهم‌خواهی می‌کند
گروه سیاست "جهان نيوز " ـ  پس از آنکه هفته‌نامه صدا، ارگان حزب کارگزاران، در شماره اخیر خود لیستی تحت عنوان لیست احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس در اسفندماه را منتشر کرد، انتقادات به این حزب و اقدامات آن در میان اصلاح‌طلبان شدت گرفته است.

در این راستا، محمد علی مشفق معاون سیاسی وزیر کشور اصلاحات در یادداشتی با انتقاد از انتشار لیست های انتخاباتی در برخی رسانه‌های اصلاح طلب نوشته است: انتشار لیست‌های گمانه‌زنانه درباره نامزدهای اصلاح‌طلبان باعث انشقاق و لطمه به وحدت اصلاح‌طلبان خواهد شد.

مشفق گفته است که باید همه‌چیز را به مکانیسم در نظر گرفته شده توسط شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان واگذار و از شتاب به خرج دادن در معرفی افراد پرهیز کرد.

وی تاکید کرده است: اصلاح‌طلبان با تشکیل شورای عالی سیاستگذاری اتخاذ تصمیم در رابطه با نامزدهای موردنظرشان را به این نهاد واگذار کرده‌اند و این شورا قصد ندارد به این زودی لیست نامزدهای جریان اصلاح‌طلب را منتشر کند.

روزنامه آرمان نزدیک به هاشمی رفسنجانی نیز در یادداشتی با اشاره به مسئله مذکور نوشته است: برخی احزاب که دارای وزن خوبی در شورای سیاستگذاری انتخابات هستند هم اخیرا اسامی چندین نفر را در رسانه خود منتشر کرده و نام آنها را کاندیداهای احتمالی گذاشته‌اند که با تصمیمات شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان همخوانی ندارد.

در واکنشی دیگر، داریوش قنبری، سخنگوی فراکسیون اصلاح طلبان مجلس هشتم نیز گفته است: به نظر می‌رسد برخی افراد که صاحب رسانه‌ها و تریبون‌هایی هستند و قصد معرفی خودشان را دارند، اسم خود را از این طریق در کنار اسامی فرعی دیگری مطرح می‌کنند تا از این طریق برای خود ایجاد حق کنند.

وی تاکید کرده است: به نظرم به جای جریان اصلاح‌طلبی، کسانی که اقدام به انتشار این اسامی می‌کنند باید پاسخگو باشند. چرا که این لیست‌ها را جریان اصلاح‌طلب منتشر نمی‌کند و افراد تریبون‌دار اقدام به انجام این امر می‌کنند.

به اعتقاد داریوش قنبری، ممکن است انگیزه برخی ایجاد حق برای خود و متعاقب آن سهم‌خواهی باشد تا برای حضور خود یا افراد موردنظرشان در لیست فشار بیاورند. حتما کسانی هستند که دنبال سهم خواهی هستند اما در مجموع ‌سازوکاری که شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اندیشیده است برای موفقیت جریان اصلاح‌طلب است، نه افراد.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برای من که اصولگراهستم امثال دکتر عارف دارای احترام هستند ولی اصلاح طلبان بدانند که کارگزاران تنها به دنبال منافع مادی خود هستند و همراهی آنها موجب بدنامی اصلاح طلبان میشود
Iran, Islamic Republic of
این عکس عکس همون بنده خدایی نیست که به کاندیدی که حامیش بود رای نداد؟
Iran, Islamic Republic of
این بار با وحدت اصولگرایان پیروز انتخابات اصولگرایان هستند نه اصلاح طلبان مطمئن باشید
امیر
United States
نمیدونم چرا هر وقت عکس این بنده خدا رو می بینم یاد گریه های قشنگش تو فیلم تبلیغات انتخابات 88 می افتم .یادش بخیر ایشون چقدر گریه کردند و ما چقدر خندیدیم!
Iran, Islamic Republic of
سر پیری عینک...
علي
به نظر حقير اين بازي هست كه جناح چپ غالبا قبل انتخابات انجام مي دهد جهت فريب افكار و در نزديكي انتخابات ليست نهايي كه از اول هم مشخص بوده را رو مي كند
اگر چه اين شگرد جالبي ولي قديمي است