جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

آمار کمیته امداد از حامیان ایتام در کشور

دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب: 458570
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ه) کشور گفت: در حال حاضر تعداد ۸۰۰ هزار حامی ایتام در کشور وجود دارد که در تلاشیم بر این تعداد بیفزاییم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سید پرویز فتاح روز یک شنبه در بیست و سومین همایش منطقه ای ائمه جمعه اهل سنت جنوب شرق کشور در زاهدان اظهار داشت: در حال حاضر ۲۱ هزار و ۴۰۰ حامی ساکن خارج از سیستان و بلوچستان هستند که بیشتر آنان نیز شیعه مذهب بوده و ایتام استان را که بیشتر آنان اهل تسنن هستند، حمایت می کنند.

وی مهمترین طرح های کمیته امداد را اعطای وام بصورت قرض الحسنه با کمترین سود بوده عنوان کرد و افزود: این امر نشان از جلوه بانکداری اسلامی است.

وی هدف از اعطای تسهیلات به اقشار کم در آمد جامعه، کمک به اقتصاد و ایجاد کسب و کار در بین آنان عنوان کرد و افزود: در سال قبل به پنج هزار و ۲۰۰ نفر از مردم سیستان و بلوچستان وام قرض الحسنه اعطا شده است.

رئیس کمیته امداد کشور خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اعطای وام قرض الحسنه باعث کارآفرینی و برکت افزایی می شود تمام موسسه های مالی و بانک ها باید نسبت به اعطا اینگونه وام ها اقدام کنند.

وی بیان کرد: کمیته امداد آموزش را برای اجرای بهتر طرح های اشتغالزایی به افراد در دستور کار قرار داده تا زمینه خود اشتغالی و خودکفایی برای مددجویان فراهم شود.

فتاح با اشاره به مبحث بیکاری و تلاش برای ایجاد شغل در جامعه افزود: دو نوع اشتغالزایی کلان و فردی می تواند زمینه اشتغال به کار افراد را فراهم کند.

* اشتغال زایی کلان وظیفه دولت است

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اشاره به اینکه اشتغال زایی کلان وظیفه دولت است، افزود: اولویت کمیته امداد اعطای تسهیلات اشتغالزایی فردی است و در این راستا موفق عمل کرده است.

فتاح یاد آور شد: کمیته امداد با اعطای وام اشتغالزایی به افراد زمینه اشتغال آنها را فراهم می کند و درصورتی که این طرح اشتغالزایی به خوبی و با نظارت دقیق در کشور اجرا شود به رشد اشتغال و رفع فقر کمک شایانی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در سیستان و بلوچستان نیز زمینه اعطای وام و ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان این نهاد وجود دارد به طوری که روز گذشته شاهد خودکفایی یک هزار و ۷۰۴ خانوار از مددجویان تحت پوشش بودیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *