پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۱

پیش‌فروش نوزاد در محله هرندی

دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 458540
اعتیاد، فروش مواد مخدر، فروش کودک، پیش‌فروش نوزاد در محله هرندی تنها بخشی از آسیب‌ها در این منطقه است که این روزها سبب نگرانی مسئولان در هر رده و مقامی شده است و می‌طلبد اقداماتی ضرب‌العجل و البته با برنامه در این منطقه انجام داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، موضوع آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران - منطقه ۱۲ - محله هرندی موضوعی نیست که دیگر بتوان آن را کتمان و پنهان کرد.

آسیب‌های اجتماعی در این محله از زوایای مختلف قابل بررسی و تأمل است؛ آسیب‌هایی که زنان، کودکان، نوزادان، جوانان، نوجوانان و... را تهدید می‌کند.

اعتیاد و کارتن‌خوابی زنان و کودکان در این محله مسئله‌ای است که این روزها مورد توجه دستگاه‌های مختلف اعم از دولتی و غیر دولتی، سازمان‌های مردمی و NGOها قرار گرفته است و منجر شده تا مسئولان مربوطه از خواب غفلت بیدار شوند و چاره و راهکاری بیندیشند.

راهکاری که اگر دیر شده است اما می‌تواند در آینده از گسترش آسیب‌ها در این محله مؤثر باشد.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در ابتدای سال تحصیلی و در حاشیه نواخته شدن زنگ مدرسه در یکی از مدارس منطقه ۱۲ در جمع خبرنگاران از طرح ویژه شهرداری تهران در محله هرندی و سامان‌دهی افراد آسیب‌دیده در این منطقه خبر داد.

قالیباف آن روز از طرحی سخن گفت که بعدها به پروژه شهید هرندی معروف گردید و در ادامه شهردار تهران و ۴ معاون وی با حضور در صحن علنی شورا به تشریح شرایط و نوع آسیب‌ها در محله هرندی و برنامه‌های شهرداری برای کاهش آسیب‌ها و ساماندهی در این منطقه پرداختند.

و اینک بحران در محله هرندی به اوج خود رسیده است و خانواده‌هایی که در این منطقه و این محله زندگی می‌کنند با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شده‌اند و ظاهراً بایستی کار ضرب‌العجل و البته با برنامه برای این محله انجام داد، محله‌ایی که در مرکز شهر و قلب پایتخت و مجاورت بازار تهران قرار دارد.

به راستی چرا محله هرندی که در مجاورت بازار قرار دارد به این روز افتاده است؛ آیا مسئولان نمی‌دانستند که این محله و خانواده‌هایش جزو جامعه هستند؟! آیا بازاریان نمی‌توانستند سهم خود را در قالب مسئولیت اجتماعی جهت کاهش‌های اجتماعی انجام دهند؟ و سؤال‌های بی‌شماری که فعلاً پاسخی برای آن نمی‌توان جستجو کرد.

فاطمه دانشور رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران چندی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از موضوعی پرده‌برداری کرد که برای پایتخت نگران‌کننده است.

فروش بچه به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان خبر کوتاهی بود که توسط دانشور مطرح شد و این خبر نگران‌کننده است.

فروش بچه در محله هرندی و در برخی از اطراف بیمارستان‌های جنوب تهران موضوعی است که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت و به گفته دانشور روزانه یک تا ۲ بچه در اطراف این بیمارستان‌ها خرید و فروش می‌شود.

اما این پایان ماجرا نبود چرا که برخی از زنان کارتن خواب در محله هرندی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، به موضوع بسیار نگران‌کننده‌ای اشاره کردند؛ پیش‌فروش بچه‌!

این خبر بسیار نگران‌کننده و ناخوشایندی است اما خبر صحت دارد و بایستی کاری کرد، کاری که اثربخش و مؤثر باشد.

خانم کارتن‌خوابی که در یکی از چادرهای برپا شده در محله هرندی و بوستان حقانی روزگار خود را می‌گذراند از پیش‌فروش بچه‌اش خبر داد؛ بچه‌ای که هنوز به دنیا نیامده و در شکم مادر است!

آری، نوشتن گزارش از آسیب‌ها در محله هرندی کاری بسیاری سخت و دشواری است چرا که در گفت‌وگو با آسیب‌دیدگان این منطقه به موضوعاتی می‌رسیم که رسانه‌ای کردن آن مناسب نیست و امیدواریم مسئولان مربوطه در هر سطح و مقامی توجه ویژه‌ای به محله هرندی و ساماندهی منطقه داشته باشند.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران طی روزهای گذشته و به صورت سرزده بازدیدی را از محله هرندی داشته و گفت‌وگوهایی را نیز با آسیب‌دیدگان در این منطقه کرده است که همین امر کافی بود که وی نامه‌ای را در صفحه شخصی اینستاگرام خود منتشر کند و از درد و دل‌هایش از این منطقه بگوید.

قالیباف طی این نامه به آسیب‌های اجتماعی محله هرندی اشاره کرد و از همه مسئولان درخواست کرد که برای ساماندهی این منطقه پای کار بیایند.

به گزارش فارس، فروش مواد مخدر اعم از مواد سنتی و صنعتی در این محله به یک شغل برای زنان کارتن‌ خواب و مردان معتاد تبدیل شده است و آنها به راحتی مواد مخدر را عرضه می‌کنند.

حضور دختران جوان و نوجوان در این محله مشکلات بسیاری را برای خانواده‌ها و شهروندانی که تا این لحظه در این منطقه زندگی می‌کنند به وجود آورده است که امیدواریم روزی برسد که خبری از ساماندهی محله هرندی منتشر کنیم و شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که آسیب‌دیدگان با حمایت همه دستگاه‌ها به آغوش خانواده‌هایشان برگردند. ان‌شاءالله.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خیلی ظالمانه است؛ آن زمان که این محله افتخار آفرین بود و شهیدانی مثل امیر ترابی و بیوک میرزاپور و غلام محمدی و حبیب آذری و ... را تقدیم انقلاب می کرد محله دروازه غار می نامیدندش ولی حالا که به فضیحت کشیده شده نام شهید بزرگوار هرندی را بر زبان ها انداخته اید؟!
این محله دروازه غاره چرا نام شهید هرندی را در این دوره آلودگی محل سر زبانها انداخته اید؟!!!