جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کارشکنی اردوغان در مبارزه غرب با داعش

شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب: 458192
رئیس جمهور ترکیه هرچند ظاهرا در ائتلاف ضد داعش حضور دارد اما از تمام توان خود برای سرکوب کردهایی که نیرویی موثر در مقابل این گروه تروریستی به شمار می‌روند استفاده می‌کند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از دیلی میل خبر داد، رئیس‌جمهور روسیه درپی ایجاد تنش میان مسکو و آنکارا ترکیه را به خنجر زدن از پشت متهم کرده است. هرچند همتای ترکیه‌ای وی نیز با ادبیاتی مشابه پاسخ ولادیمیر پوتین را داده است اما سوالی که در این بین برای بسیاری ایجاده شده این است که حق با کدام یک از این دو است؟

ترکیه در ظاهر حریم هوایی خود را در اختیار جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای حمله به مواضع داعش قرار داده است اما از سوی دیگر موشکهای خود را به سمت گروه پ.ک.ک هدفگیری کرده است که تقریبا به صورت اختصاصی درحال مبارزه با داعش هستند. به اعتقاد بسیاری اردوغان کردها را تهدید جدی‌تری از داعش برای ملت خود می‌داند.

یک پنجم از جمعیت ۷۵ میلیونی ترکیه را کردها تشکیل می‌دهند و اتفاقات اخیر نشان داده که این گروه از تاثیرگذاری نظامی قابل توجهی برخوردار است. واقعیت این است که در صورت اتحاد کردها امکان نابودی داعش در سوریه و عراق تا حد بسیار زیادی افزایش می‌یابد. اما اردوغان نگران تقویت کردها است و از هر فرصتی برای تضعیف آنها استفاده می‌کند. علاوه بر این وی از بشار اسد متنفر است و درصورت تضعیف داعش نیروهای اسد –با حمایت روسیه- به شدت تقویت خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *